بسوی ظهور

مهدویت و آخرالزمان از منظر ادیان ابراهیمی

بسوی ظهور

مهدویت و آخرالزمان از منظر ادیان ابراهیمی

بسوی ظهور

امیرالمومنین (ع): «هرکس در ذلّت فراگیری دانش، ساعتی صبر نکند، در ذلّت جهل، تا ابد، باقی خواهد ماند.»


راستی چقدر دلنشین است که صاحب الامر و الزمان و منتقم خون پاک و مقدس حضرت حسین بن علی (ع) بدینگونه از زیارت جدش امام حسین (ع) سخن گفته و چنین نوید روح افزا و نشاط انگیزی را به زائران حسین (ع) می دهد.

از جمله مطالبی که درباره زیارت حضرت سیدالشهداء امام حسین (ع) رسیده مطلبی است که در داستان تشرّف حاج علی بغدادی (ره) به حضور مبارک صاحب الزمان (ع) نقل شده و آن قسمت این است که می گوید به آن حضرت عرض کردم: «مولای ما! روضه خوانان حسین (ع) حدیثی را نقل می کنند که مردی در عالم رؤیا هودجی را در میان زمین و آسمان دید و پرسید که چه کسانی در این هودج نشسته اند؟

 

پاسخ داده شد: حضرت زهرا (ع) و خدیجه کبری (ع) پرسید: به کجا می روند؟ جواب دادند: امشب شب جمعه است و آنان برای زیارت امام حسین (ع) در شب جمعه، می روند و نیز دید که از هودج، رقعه هایی می ریزد و در آن مکتوب است: «برای زیارت کننده حسین (ع) در شب جمعه، امان از آتش دوزخ است.»

 

 اکنون آیا این حدیث صحیح است؟» حضرت فرمود: «نَعَم زِیارَه الحُسَین (ع) فِی لَیلَهِ الجُمعَه اَمانُ مِن النّار یومَ القِیامَه؛ یعنی، آری زیارت حسین (ع) در شب جمعه امان از آتش دوزخ در روز قیامت خواهد بود.»(بحار الانوار ، ج 53 ، ص 315)

 

چنانکه می نگرید حضرت ولی عصر (ع) سخن قاریان تعزیه امام حسین (ع) و حدیثی را که آنان درباره زیارت حضرت سیدالشهدا می خوانده اند، تصدیق و تقریر کرده و خود نیز بطور قطعی تصریح فرموده اند که زیارت امام حسین (ع) در شب جمعه، امان آدمی از آتش قهر الهی در روز قیامت خواهد بود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۲۹
علی مویدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">