فرمولهای حیرتانگیز قرآنی و تعیین زمان نابودی اسرائیل(1)
خداوند نه تنها مسئله زوال اسرائیل و ظهور حضرت مهدی را در قالب تمثیل بیان کرده بلکه با زبان مدقن ریاضی و با استفاده از ارزشهای عددی و معادلات ریاضی براین اشارات و برداشتها چنان صحه گذاشته است که اگر در متن قرآن برآن تصریح میکرد از این صریح تر و بلیغ تر نمی توانست باشد.
سیّد عبدالله حسینی یکی ازمحققین مرکز اسلامی ژوهانسبورگ طی مقالهای با استناد به تفسیر ریاضی از سورههای مبارکه اسراء و کهف، از پیش بینی نابودی رژیم صهیونیستی توسط امام زمان(عج) در سال 1401 هجری شمسی مطابق با 1443 هجری قمری و 2022 میلادی و 5782 عبری خبر داده است.
این مقاله تنها به بررسی دو سوره از قرآن کریم از منظر ریاضی پرداخته است. دو سوره اسراء و کهف.
دوروز پس از پیروزی حزب الله لبنان بر اسرائیل پس از حمله گسترده اسرائیل به کشور لبنان و جنگ 33 روزه ، در قالب هیئاتی از مسلمانان آفریقای جنوبی برای کمک رسانی وارد بیروت شدم.اعضای بخش روابط بین الملل حزب الله ما را برای بازدید از خرابیها به دورترین نقاط جنوب لبنان بردند.
هنگام نماز ظهر در مسجدی که در آخرین روستاهای جنوب لبنان و در چند قدمی سرزمین اشغال شده فلسطین بنا شده بود، چشمم
به کتابی روشن شد که رهاورد این سفر معنوی بود. عنوان کتاب این بود: « زوال اسرائیل در سال 2022 » .
کتاب توسط دانشمندی بنام «الزبیدی» تألیف شده بود. اما الزبیدی در این کتاب از دانشمند دیگری نام برده بود بنام «بسام نهاد جرار»
که از دانشمندان سنی مذهب و از مبارزان فلسطینی است و سالها در زندانهای رژیم صهیونستی بسر برده است.
پس از جستجوهای فراوان به اصل تحقیقات ایشان دست یافتم و آن را بسیار محققانه و قانع کننده یافتم.
تحقیقات ایشان دستمایه خوبی بود برای تفسیر ریاضی سوره مبارکه اسراء و کهف که خداوند توفیق داد و فصلهای زیادی بر اصل تحقیقات ایشان افزوده شد.
بعدها به دفتر دیگری از برادر دانشمند دیگری بنام «ماجد المهدی» از عراق دست یافتم که به کشف بزرگی در مورد ارتباط سوره کهف با ظهور حضرت مهدی علیه السلام رسیده بود.
این دو دانشمند به دور از همدیگر تحقیقات جداگانهای در مورد این دو سوره کرده بودند اما عجیب آن بود که هر دو ندانسته به یک نتیجه رسیده بودند.
قطعاً اگر آقای بسام نهاد جرار که دانشمندی است سنی مذهب، از تحقیقات آقای ماجد المهدی اطلاع می یافت آن را به عنوان حلقه گمشده کشف بزرگ خودش میدانست و از آن استقبال میکرد.
این بود که فرصت را غنیمت شمردم و با استفاده از دستمایه تحقیقات آقایان جرار و ماجد المهدی و راهنمائیهای ابوی، تفسیر این دو سوره مبارکه را فراهم آوردم.
این مقاله بخشی از تفسیر ریاضی قرآن است که تنها به بررسی سوره مبارکه اسراء و کهف پرداخته است.
قرآن معجزه ابدی
قرآن معجزه ابدی وخالده خداوند است. مهمترین جنبه اعجازی قرآن پیشگوئیهای آن است. اخبار قرآن کریم از غیبیات ، شگفتآور ترین بعد کتاب کریم الهی است. آورنده قرآن فرمود: «فیه خبرکم و خبر ما قبلکم و خبر ما بعدکم» برخی از خبرهای غیبی قرآن مربوط به قبل از اسلام است که قرآن به جرئیات آن پرداخته است.
چگونه میشود که قرآن در مسائل بسیار کوچک ناطق باشد و نسبت به مسائل بسیار حیاتی و سرنوشت ساز و بزرگ صامت و ساکت.
مسائلی چون امامت و رهبری جهان اسلام بعد از رحلت پیامبر، برقراری حکومت جهانی واحد و بالأخره ظهور و سقوط دولت غاصب صهیونیستی در سرزمین مقدس فلسطین که مهد پیامبران الهی بوده است، چگونه میتواند از چشم قرآن پوشیده بماند.
این بخش از کتاب به این سه موضوع بسیار استراتژیک و سر نوشتساز از نظر قرآن میپردازد.
سرّ توالی سورههای «اسراء»، «کهف» و «مریم» در قرآن کریم به صورت بسیار اسرار آمیزی سه سوره به صورت متوالی در کنارهم قرار گرفتهاند. اسراء، کهف و مریم.
با مطالعه سطحی این سه سوره مبارکه در می یابیم که این آیات شریف حاوی اسرار عجیبی است:
1 - حکایت فساد دو گانه بنی اسرائیل و اضمحلال دوگانه آن، در سوره اسراء،
2 - بشارت از لبث (استقرار) ابدی مؤمنین در زمین،
3 - قصه اصحاب کهف و اقامت 309 ساله آنان در غار کهف،
4 - ماجراهای میان حضرت موسی و جناب خضر،
5 - داستان ذی القرنین و حکومت او بر سراسر گیتی در سوره کهف،
6 - و بالاخره مسائل مربوط به حضرت مریم و عیسی علیه السلام در سوره مبارکه مریم گفته آمده است.
از چیدمان این حوادث در کنار هم هر خواننده خردمندی به این نتیجه میرسد که خداوند در قالب این داستانهای گوناگون در پی پرده برداری از راز بزرگ دیگری است.
در هر کدام از این داستانهای گوناگون نقطه مشترکی وجود دارد که به صورت تمثیلی و کنایتاً بیان شده که الکنایة ابلغ من التصریح.
در آغاز از اضمحلال حکومت بنی اسرائیل به دست بندگان خویش بیاری «بأس شدید» (نیروی نظامی قوی و مستحکم) میگوید.
آنگاه در مورد افساد دیگر آنان و نتیجتاً زوال دوباره حکومتشان وعده میدهد.
پس ازآن بلافاصله به مؤمنانی اشاره میکند که با یاری همان « بأس شدید» بر زمین استقرار ابدی خواهند یافت.
چند آیه بعد در قالب قصه اصحاب کهف به امکان عمر طولانی انسان با خواست خداوند و مخفی ماندن انسان از چشم دیگران به مدت خارق العاده و طولانی میپردازد.
بلافاصله به بهانه داستان حضرت خضر و موسی بازهم به امکان عمر بسیار طولانی انسان با قدرت لایزال الهی اشاره میکند. آنگاه
به امکان برتر بودن بندهای از بندگان خدا از پیامبربزرگی همچون حضرت موسی پرداخته و به علم لدنی او تأکید میورزد.
در آیات بعدی به حکومت واحد جهانی ذی القرنین و اجرای عدالت در آن با یاری خداوند میپردازد.
تمام این خصوصیات ،در حقیقت (نمونه یا اندکی از) خصوصیات حضرت مهدی علیه السلام است که به صورت تمثیلی در داستانهای مختلف بیان شده است.
مراجعه به تفاسیر مختلف و شأن نزول این آیات نیز برداشتهای فوق را تأیید میکند.
اما کسانی که در فهم معانی قرآن به دلائل بیشتری نیاز دارند به این برداشتها و تفاسیر اعتنای زیادی نمی کنند. و دنبال برهان روشن تری براِی ادعای فوق میگردند.
اما خداوند بزرگ با قدرت نمائی تمام، نه تنها مسئله زوال اسرائیل و ظهور حضرت مهدی علیه السلام را در قالب تمثیل بیان کرده و برای اصحاب درایت با زبان اشارت سخن رانده است، که با زبان مدقن ریاضی و با استفاده از ارزشهای عددی و معادلات ریاضی براین اشارات و برداشتها چنان صحه گذاشته است که اگر در متن قرآن برآن تصریح میکرد از این صریح تر و بلیغ تر نمی توانست باشد.
2. یادآوری مهم
یکم:
یاد آوری این نکته مهم در آغاز این بحث ضروریست که طرح این موضوع تنها به عنوان برداشتهای محققانهی کاوشگران این کتاب الهی مطرح میشود و نه به عنوان یک موضوع مسلم و خدشه ناپذیر.
محققانِ این بعد حیرت انگیز قرآن تنها ادعا میکنند که به تکهای از این چیدمان تصویری دست یافتهاند که در جای خالی مربوط به زوال اسرائیل و ظهور حضرت مهدی علیه السلام و استقرار حکومت عدل جهانی آن حضرت خوش مینشیند و تصویر را کامل میکند.
دوم:
اگر به هر دلیلی این پیش بینیها به منصه ظهور نرسد تنها میتواند به دو دلیل باشد. یا محققان در برداشت خویش اشتباه کردهاند و یا در طرح الهی خداوند تغییراتی حاصل شده است که (یمحوا و یثبت). در هر دو صورت اشکالی در متن قرآن و الهی بودن آن وارد نخواهد آمد و خللی در ارکان فرقان الهی نخواهد افتاد. والله اعلم با این یاد آوری مهم به یاری پرودگار علیم مبحث مهم زوال اسرائیل به دست حضرت مهدی علیه السلام در سال 1401 هجری شمسی مطابق با 1443 هجری قمری و 2022 میلادی و 5782 عبری را آغاز میکنیم و از پروردگار بزرگ برای تکمیل آن استعانت میجوئیم.
زوال اسرائیل در سال 2022
قبل آنکه به حادثه زوال اسرائیل بپردازیم لازم است با زبان ریاضی قرآن آشنا شویم . آشنائی با زبان ریاضی قرآن به ما کمک میکند که به شاه کلیدی دست پیدا کنیم که توسط آن قفلهای بسته اسرار قرآن باز خواهد شد.
کشف کلید اسرار قرآن
کلید اول:
تا کنون در تمام تفاسیر هر جا سخن از پیشگوئیهای قرآن به میان آمده است بلافاصله به سوره روم اشاره رفته است.
براستی سوره روم سوره عجیبی است ناگهان در میان بهت مؤمنان، پیامبر عظیم الشأن اسلام از ماجرائی خبر داد که همزمان با گفتار آن حضرت در آن سوی زمین درحال وقوع بود.
(30:1) الم
(30:2) غلبت الروم
(30:3) فی أدنى الأرض
(30:4) وهم من بعد غلبهم سیغلبون فی بضع سنین لله الأمر من قبل ومن بعد و یومئذ یفرح المؤمنون
رومیان درسرزمینهای دور دست مغلوب پارسیان شدند اما آنان در کمتر از7 سال دوباره بر پارسیان پیروز خواهند شد . همه امور پیش ازآن و بعد ازآن ، از آن خداوند است . مؤمنان با شنیدن این پیروزی شادمان خواهند شد.
در آیات چهارگانه فوق دو خبر غیبی وجود دارد. یکی شکست رومیان همزمان با گفتار پیامبر اتفاق افتاده بود و دیگری پیروزی آنان در کمتر از 7 سال که قرار بود اتفاق بیفتد.
صدای این خبر غیبی بلافاصله در تمام نقاط سرزمین اسلامی پیچید و به ماجرائی حساس تبدیل شد برای آزمایش راستی و نادرستی رسالت آن حضرت.
چند ماه بعد که بازرگانان از دیار روم بازگشتند خبر دادند که رومیان درست در همان روزی که پیامبر خبر داده بود شکست خورده بودند.
تأیید این خبر موجی از شادی و شعف در میان مؤمنان به وجود آورد. مؤمنان با ابراز شادمانی از خبر شکست رومیان منتظر تحقق خبر غیبی دیگر آن حضرت ماندند که آن هم در موعد مقرر اتفاق افتاد.
این دقیقاً همان معادله چند مجهوله حل شده ایست که ما به دنبال کشف فرمول آن هستیم.
با موشکافی این دو خبر غیبی به نکته عجیبی دست می یابیم.
(30:1) الم
(30:2) غلبت الروم
خبر غیبی اول:
خبر غیبی اول بسیار کوتاه است که با کلمه غلبت شروع میشود.
میبینیم که در این خبر کوتاه غیبی هیچ اشارهای به سال وقوع آن نشده است.
قبل از کلمه غلبت نیز هیچ کلمه دیگری به کار نرفته است. دلیل آن را در بررسی خبر غیبی بعدی در می یابیم.
(30:4) وهم من بعد غلبهم سیغلبون فی بضع سنین . لله الأمر من قبل ومن بعد ویومئذ یفرح المؤمنون
خبر غیبی دوم:
در خبر غیبی دوم به دو نکته جدید پی میبریم. نخست آنکه با به کار بردن کلمه بضع به زمان وقوع آن اشاره شده است و دیگر آنکه قبل از کلمه بضع چند کلمه به کار رفته است.
نکته عجیب این پیش بینی
نکته عجیب این پیش بینی در این است که قرآن اولاً زمان دقیق آن را مشخص میکند.
کلمه بضع سنین، در عربی به معنای کمتر از 7 سال به کار میرود.
ثانیا علیرغم آنکه خداوند زمان آن را مشخص کرده است، میبینیم که کلمات به کار رفته قبل از عدد بضع نیز به تعداد همان کلمه بضع است.
یعنی 6 کلمه. «1 و 2 هم 3 من 4 بعد 5 غلبهم 6 سیغلبون» فی بضع سنین بنابراین ما به فرمول حل این معادله دست یافتهایم. به نحوی که اگراین فرمول را در زمان نزول آیه میدانستیم، حتی اگر خداوند کلمه بضع را به کار نمی گرفت و زمان آن را مشخص نمی کرد میتوانستیم با استفاده از این فرمول سال وقوع آن را مشخص کنیم.
کلید دوم:
حال که به اصل فرمول دست یافتهایم باید به آزمایش آن بپردازیم و ببینیم که آیا خداوند از این فرمول در جای دیگری هم استفاده کرده است یا نه.
با این نیت سراغ آیه دیگری از قرآن میرویم که باز هم یک خبر غیبی مربوط به گذشته بسیاردوری است.
(11:7) وهو الذی خلق السموت والأرض فی ستة أیام و کان عرشه على الماء لیبلوکم أیکم أحسن عملا و لئن قلت إنکم مبعوثون من بعد الموت لیقولن الذین کفروا إن هذا إلا سحر مبین
در آیه شریفه فوق خداوند باز هم خبرغیبی خلقت آسمان و زمین را مطرح میکند و طول زمانی آن را با به کار گیری عدد شش مشخص میکند.
حال باید دید آیا خداوند از فرمول به دست آمده در اینجا نیز استفاده میکند یا نه.
با شگفتی تمام میبینیم که دقیقاً مانند مورد قبلی خداوند هم طول زمان خلقت آسمان و زمین را با به کار گیری عدد شش مشخص میکند و هم قبل از عدد شش درست 6 کلمه به کار میبرد. به صورتی که اگر این فرمول را میدانستیم میتوانستیم طول زمانی خلقت را بدانیم.
«1 و 2 هو 3 الذی 4 خلق 5 السموت 6 والارض» فی ستة ایام
کلید سوم:
حال باید دید آیا موارد دیگری هم هست که خداوند از این زبان برای تأیید و تأکید خبرهای غیبی خود استفاده کرده باشد یانه.
خبر غیبی دیگر قرآن در مورد اصحاب کهف و مدت اقامت آنان در کهف است.
قرآن در سوره کهف از آیه 9 تا 25 به قصه اصحاب کهف به تفصیل پرداخته است.
با دقت در این آیات شریفه میبینیم که خداوند به همان روال دو آیه قبلی از همان فرمول استفاده کرده است.
یعنی تعداد سالهای اقامت اصحاب کهف را هم با زبان حروف و هم با زبان ریاضی مشخص کرده است.
بدین صورت که با به کار گیری عدد 309 در پایان داستان اصحاب کهف زمان اقامت و استقرار آنان را مشخص فرموده و آنگاه به تعداد همان سالها، قبل از عدد ذکر شده، کلمه به کار برده است.
یعنی اگر تعداد کلمات به کار رفته از آغاز داستان اصحاب کهف و از کلمه «اَمْ» در آیه 9 تا کلمه ثلاث که نخستین کلمه مربوط به عدد مشخص شده است را بشماریم دقیقاً 309 کلمه خواهد بود.
1 ام 2 حسبت 3 ان 4 اصحاب 5 الکهف 6 والرقیم 7 کانوا 8 من9 آیاتنا 10 عجبا11 اذ 12 آوی 13 الفتیة 14 الی 15 الکهف 16 فقالو 17 ربنا 18 آتنا 19 من 20 لدنک21 رحمة 22 و 23 هیء لنا 24 من 25 امرنا 26 رشدا 27 فضربنا 28 علی 29 آذانهم 30 فی 31 الکهف 32 سنین 33 عددا 34 ثم 35 بعثناهم 36 لنعلم 37 ای 38 الحزبین 39 احصی 40 لما لبثوا 42 امدا 43 نحن 44 نقص 45 علیک 46 نبأهم 47 بالحق 48 انهم 49 فتیة 50 آمنوا51بربهم 52 و 53 زدناهم 54 هدی 55 و 56 ربطنا 57 علی قلوبهم 58 اذ قاموا 59 فقالوا 60 ربنا61 رب 62 السموات 63 و 64 الارض 65 لن ندعوا 66 من 67 دونه 68 الها 69 لقد 70 قلنا71 اذا 72 شططنا 73 هؤلاء 74 قومنا 75 اتخذوا 76 من 77 دونه 78 آلهة 79 لولا 80 یآتون81 علیهم 82 بسلطان 83 بین 84 فمن 85 اظلم 86 ممن 87 افتری 88 علی 89 الله 90 کذبا91 واذ 92 اعتزلتموهم 93 و 94 ما یعبدون 95 الا 96 الله 97 فآووا 98 الی 99 الکهف 100 ینشر101 لکم 102 ربکم 103 من 104 رحمتة 105 ویهیء 106 لکم 107 من 108 امرکم 109 مرفقا 110 وتری111 الشمس 112 اذا 113 طلعت 114 تزاور 115 عن 116 کهفهم 117 ذات 118 الیمین 119واذا 120 غربت121 تقرضهم 122 ذات 123 الشمال 124 وهم 125 فی 126 فجوة 127 منه 128 ذلک 129 من 130 آیات131 الله 132 من 133 یهد 134 الله 135 فهو 136 المهتد 137 ومن 138 یضلل 139 فلن 140تجد141 له 142 ولیا 143 مرشدا 144 وتحسبهم 145 ایقاظا 146 وهم 147 رقود 148 ونقلبهم 149 ذات 150الیمین151 وذات 152 الشمال 153 وکلبهم 154 باسط 155 ذراعیه 156 بالوصید 157لو 158اطلعت 159 علیهم 160لولیت161 منهم 162 فرارا 163 ولملئت 164 منهم 165 رعبا 166 وکذلک 167 بعثناهم 168 لیتسائلوا 169بینهم 170قال171 قائل 172 منهم 173 کم 174 لبثتم 175 قالوا 176 لبثنا 177 یوما 178 او179 بعض 180 یوم181 قال 182 ربکم 183 اعلم 184 بما 185 لبثتم 186 فابعثوا 187 احدکم 188 بورقکم 189 هذه 190الی191 المدینه 192 فلینظر 193 ایها 194 ازکی 195 طعاما 196 فلیأتکم 197 برزق 198 منه 199والیتلطف 200ولا201 یشعرن 202 بکم 203 احدا 204 انهم 205 ان 206 یظهروا 207 علیکم 208 یرحموکم 209 او 210یعیدوکم211 فی 212 ملتتهم 213 ولن 214 تفلحوا 215 اذا 216 ابدا 217 وکذلک 218 اعثرنا 219 علیهم 220لیعلموا
221 ان 222 وعد 223 الله 224 حق 225 وان 226 الساعة 227 لا 228 ریب 229 فیها 230اذ
231 تنازعون 232 بینهم 233 امرهم 234 فقالوا 235 ابنوا 236 علیهم 237 بنیانا 238 ربهم 239 اعلم 240 بهم241 قال 242 الذین 243 غلبوا 244 علی 245 امرهم 246 لنتخذن 247 علیهم 248 مسجدا 249 سیقولون 250ثلاثة251 رابعهم252 کلبهم 253 ویقولون 254 خمسة 255 سادسهم 256 کلبهم 257 رجما 258 بالغیب 259 ویقولون 260 سبعة261 وثامنهم 262 کلبهم 263 قل 264 ربی 265 اعلم 266 بعدتهم 267 ما 268 یعلمهم 269 الا 270 قلیل271 فلا 272 تمار 273 فیهم 274 الا 275 مراء 276 ظاهرا 277 ولا 278 تستفت 279 فیهم 280 منهم281 احدا282 ولا 283 تقولن284 لشیء285 انی286 فاعل 287 ذلک 288 غدا 289 الا290 ان291 یشاء292 الله293 واذکر294 ربک 295 اذا 296 نسیت 297وقل 298 عسی 299 ان300 یهدین301 ربی 302 لاقرب 303 من 304 هذا305 رشدا306 ولبثوا 307 فی کهفهم 308 ثلاث309 مائة سنین وازدادو تسعاً
اینجاست که انسان انگشت بر دهن میماند و از زبان ریاضی قرآن در بهت فرو میرود.
اینجا نیز اگر ما با فرمول کشف شده آشنا بودیم ، حتی اگر خداوند عدد 309 را به کار نمی برد بازهم با شمارش تعداد کلمات به کار رفته میتوانستیم سال اقامت آنان را به دست بیاوریم.
با دقت در آخرین آیه از قصه اصحاب کهف در آیه 25 به دو نکته بسیار شگفت آور دیگر پی میبریم.
نخست آنکه خداوند به صورت سؤال برانگیزی عدد 309 را به شکل خاصی به کار میبرد.
(18:25)ولبثوا فی کهفهم ثلث مائة سنین وازدادوا تسعاً
آنان در غار خویش 300 سال توقف کردند و برآن 9 سال دیگر افزودند.
با دقت در کاربرد این اعداد در می یابیم که نه سال چیزی نیست جز تفاوت بین سال شمسی و قمری در 300 سال. و ازآنجا که خداوند آگاه بر هر دو تقویم است خواسته است به انسان بفهماند که اگر با سال قمری محاسبه میکنند آنان 309 سال و اگر براساس سال شمسی محاسبه میکنند آنان 300 سال در غار اقامت کردهاند.
ثانیاً خداوند از کلمه «وازدادوا» قبل از عدد 9 استفاده کرده است.
کلمه «وازدادوا» به حساب جمل مساویست با 30 که اگر عدد 9 را در کنار آن قرار دهیم به همان نتیجه قبلی میرسیم یعنی عدد 309.
6 و 1 ا 7 ز 4 د 1 ا 4 د 6و 1ا
309=9<30
یک سؤال مهم
سؤال مهم دیگری که دراینجا مطرح میشود این است که چرا خداوند زبان ریاضی را برای تبیین امر خویش و تعیین زمان وقوع حوادث سرنوشت ساز ومهم انتخاب کرده است.
چند دلیل برای این مهم میتوان برشمرد:
دلیل نخست آن است که زبان ریاضی زبان جهانی است. انسانها اهل هرکجای زمین باشند و پیرو هر آئینی باشند و به هر زبانی تکلم کنند و از هر نژادی باشند در معادلات ریاضی و نتایج چهار عمل اصلی متفق القولند.
دلیل دوم اینکه
زبان ریاضی بر خلاف زبان کلمات قابل تفسیر و تأویل و ترجمه نیستند. اما و اگر بر نمی دانند و شرط نمی پذیرند. نه نسبی هستند ونه مبهم.
نمی توان گفت 4 بودن حاصل ضرب 2 در 2 را مشروط به قضیه دیگری کرد و برای آن کلماتی چون اما و اگر و چنانچه به کار برد.
دلیل سوم آنکه
زبان ریاضی از دقت بیشتری برخوردار است. و اندازه گیری زمانی یا مکانی دقیقی را میسر میکند.
کلید چهارم
استفاده از این کلید در تعیین شب قدر
علمای سلف نیز از شیعه و سنی از این کلید و روش برای اثبات مدعای خود استفاده کردهاند.
به عنوان نمونه اگر اهل سنت لیلة القدر را شب 27 ماه رمضان میدانند به علت آن است که مفسر بزرگی چون حافظ ابن کثیر در تفسیر خود با استفاده از همین روش ثابت کرده است که لیلةالقدر شب بیست و هفتم ماه رمضان است.
بنابر محاسبات ابن کثیر کلمه هی در آخرین آیه سوره قدر اشاره دارد به این شب. و این کلمه بیست و هفتمین کلمه این سوره است. پس شب قدر شب بیست و هفتم رمضان است.
این نظریه را همه اهل سنت پذیرفتهاند و هیچ عالمی برآن اعتراض نکرده است.
1 انا 2 انزلناه 3 فی 4 لیلة 5 القدر 6 وما 7 ادریک
8 ما 9 لیلة 10 القدر 11 لیلة 12 القدر 13 خیر 14 من
15 الف 16 شهر تنزل 18 الملئکة 19 والروح 20 فیها 21 باذن
22 ربهم 23 من 24 کل 25 امر 26 سلام 27 هی 28 حتی
کلید پنجم
استفاده از این کلید در نامگذاری سوره حمد
نام دیگر سوره حمد در قرآن سبع المثانی است.
این نامگذاری سوره فاتحه براساس شمارش اعداد مربوط به این سوره است.
ازآنجا که در این سوره 7 آیه به کار رفته است آن را سوره سبع و ازآنجا که در هر نماز دو بار این سوره تکرار میشود آن را مثانی نامیده است.
بنابراین خداوند خود به شمارش اعداد مربوط به یک سوره توجه ویژه مبذول داشته تا آنجا که حتی اولین سوره و مهمترین سوره قرآن را با استفاده از این روش نامگذاری کرده است.
کلید ششم:
به کار گیری کلید به دست آمده در سوره دیگری از قرآن، انسان را در مورد فرمول کشف شده به یقین میرساند.
خداوند عمر حضرت نوح را 950 سال تعیین میکند و همزمان در سوره نوح 950 حرف به کار میبرد.
توجه ویژه خداوند به استفاده از تعداد خاصی از کلمات در قرآن
جای پای این فرمول مهم را به شکل دیگری در جای جای قرآن میتوان پیدا کرد.
وقتی خداوند به تعداد روزهای 365 گانه سال کلمه یوم و به تعداد شب های آن کلمه لیل و به تعداد ماه های دوازده گانه سال کلمه شهر و به تعداد ساعات یک شبانه روز کلمه ساعت را به کار میبرد. با این استفاده حساب شده از کلمات، دیگر شکی باقی نمی ماند که خداوند از به کار گیری عمدی کلمات به تعداد معین در پی تبیین و ترسیم یک نکته کلیدی است.
پیش بینی زوال اسرائیل در سال 2022 با استفاده از این کلید
اینک که به فرمول کشف زمان وقوع حوادث در قرآن دست یافتهایم ببینیم آیا میتوانیم با استفاده از آن صندوقچه اسرار غیبی الهی را در مورد خبرهای غیبی دیگر باز کرد یاخیر.
شاید مهمترین پیش بینی قرآن خبر فساد و طغیان دوباره بنی اسرائیل و اضمحلال مجدد آن به دست با کفایت حضرت مهدی باشد که به تشکیل حکومت آن حضرت در سراسر گیتی منجر خواهد شد.
محاسبه نخست
اسراء هفدهمین سوره قرآن و نام دیگر آن بنی اسرائیل است که در سال 621 میلادی نازل شده است.
در این سوره که بخش عمده آن مربوط به سرنوشت بنی اسرائیل است خداوند علیم پرده از راز بزرگی بر میدارد.
آیات مربوط به بنی اسرائیل و سر نوشت آن از آیه دوم سوره اسراء آغاز و در آیه 104 خاتمه می یابد.
(2)وءاتینا موسى الکتب وجعلنه هدى لبنی إسرءیل ألا تتخذوا من دونی وکیلا
(3)ذریة من حملنا مع نوح إنه کان عبدا شکورا
(4)وقضینا إلى بنی إسرءیل فی الکتب لتفسدن فی الأرض مرتین ولتعلن علوا کبیرا
(5)فإذا جاء وعد أولیهما بعثنا علیکم عبادا لنا أولی بأس شدید فجاسوا خلل الدیار وکان وعدا مفعولا
(6)ثم رددنا لکم الکرة علیهم وأمددنکم بأمول وبنین وجعلنکم أکثر نفیرا
(7)إن أحسنتم أحسنتم لأنفسکم وإن أسأتم فلها فإذا جاء وعد الاءخرة لیسءوا وجوهکم ولیدخلوا المسجد کما دخلوه أول مرة ولیتبروا ما علوا تتبیرا
(8)عسى ربکم أن یرحمکم وإن عدتم عدنا وجعلنا جهنم للکفرین حصیرا ......
(101)ولقد ءاتینا موسى تسع ءایت بینت فسءل بنی إسرءیل إذ جاءهم فقال له فرعون إنی لأظنک یموسى مسحورا
(102)قال لقد علمت ما أنزل هؤلاء إلا رب السموت والأرض بصائر وإنی لأظنک یفرعون مثبور
(103)فأراد أن یستفزهم من الأرض فأغرقنه ومن معه جمیعا
(104)وقلنا من بعده لبنی إسرءیل اسکنوا الأرض فإذا جاء وعد الاءخرة جئنا بکم لفیفا
اگرچه در این میان به مسائل دیگری هم اشاره شده اما سیاق کلام و محور بحث، بنی اسرائیل است.
در این آیات خداوند به بنی اسرائیل وعده داده است که در صورت فساد مجدد در ارض، زمان وعده دیگر خدا خواهد رسید و بنی اسرائیل از هم خواهد پاشید.
اینک برآنیم که بدانیم آیا میتوان از شاه کلید به دست آمده از مطالعه خبرهای غیبی دیگر خدا به جزئیات خبر زوال بنی اسرائیل و زمان وقوع آن پی برد یانه.
بدین منظور از کلمه «و آتینا» در آیه دو تا کلمه« لفیفا» در آیه 104 را میشماریم.
از شمارش این کلمات ناگهان متوجه میشویم که تعداد آنها درست 1443 کلمه است.
از آنجا که در سوره کهف هر کلمه نمایانگر یک سال است به این نتیجه میرسیم که ممکن است عدد 1443 به سال سقوط اسرائیل اشاره داشته باشد.
اگر خداوند بعد از کلمه لفیفا به عدد 1443 اشاره میکرد، مانند آنچه در سوره کهف به کار برد، دیگر شکی باقی نمی ماند که قرار است زوال بنی اسرائیل در سال موعود اتفاق بیفتد.
اما حالا که خداوند به سال مورد نظر اشاره نکرده است سؤال این است که آیا با کشف فرمول فوق که در موارد دیگر کارائی خودش را نشان داده و با دقت تمام جواب داده است و دقیقاً از نظر زمانی درست از آب در آمده است، اینجا نیز به همان فرمول میتوان اعتماد کرد یا خیر.
پاسخ این است که قطعاً فرمول استفاده شده در تمام موارد مشابه قابل استفاده است.
همان طور که اگر در آیات مربوط به سوره کهف حتی اگر به عدد 309 اشاره نمی شد با شمارش کلمات آن میتوانستیم طول زمانی آن را به دست بیاوریم اینک نیز که به فرمول مربوطه دست یافتهایم با محاسبه کلمات مربوط به سرنوشت بنی اسرائیل میتوان به سال سرنوشت ساز زوال آنان دست یافت.
اما اگر این عدد فقط در همین یک مورد استخراج میشد ، میشد آن را تصادف تلقی کرد و به حدس و گمان توجه نکرد.
اما وقتی در محاسبات مختلف در این دو سوره شریفه دوباره و چند باره این عدد یا معادل تقویمی آن در موارد مختلف وبه انحاء گوناگون ظاهر میشود، راه بر هر شک و ریبی مسدود و حقیقت آیات آشکار میشود.
در یک جا به عدد 1443 میرسیم ودر جای دیگر به عدد 1401 ودر محاسبه دیگر به 2022 و در مورد دیگر به عدد 5782.
در آغاز این اعداد بی ربط به نظر میرسند اما وقتی تقویم را میگشائیم میبینیم. شگفتاً تمامی این اعداد شماره سال مخصوصی است در آخر الزمان، و هرکدام معادل دیگری است. یعنی سال 1443 هجری قمری مساوی با سال 1401 هجری شمسی ومصادف با سال 2022 میلادی و مقارن با سال 5782 عبری میباشد.
شگفت آورتر آنکه حتی از نظر حساب جمل نیز سال 1401 معادل با حروف تلفظ عربی سال 2022 میباشد.
ألفان واثنن وعشرون = 2022
1 ا 30 ل 80 ف 1 ا 50 ن 6 و 1 ا 500 ث 50 ن 50 ن 6 و 70 ع 300 ش 200 ر 6 و 50 ن =1401
از ظهور اعداد فوق که اشاره به سال مخصوصی در آخر الزمان است و هر عدد مورد استفاده یکی از ادیان الهی است به این نتیجه میرسیم که خداوند با استفاده از این اعداد به همان سال مخصوص اشاره میکند. و از اینکه این اعداد درست از محاسبه همان آیاتی به دست میآید که درآن به متلاشی شدن بنی اسرائیل و ظهور حضرت مهدی و استقرار حکومت عدل جهانی اشاره شده است دیگر برای هر انسان متفکری چارهای جز پذیرش این واقعیت نمی ماند که خداوند این سال را سال تنبیه بنی اسرائیل قرار داده است. دستکم به این نتیجه میرسیم که قرار است در این سال اتفاق بزرگی بیفتد.
محاسبه دوم
شاه بیت غزل خداحافظی بنی اسرائیل آخرین جمله در آیه 104 اسراء می باشد.
وقلنا من بعده لبنی إسرءیل اسکنوا الأرض فإذا جاء وعد الاءخرة جئنا بکم لفیفا
اگر این قسمت از آیه 104 را نیز با حساب ابجد محاسبه کنیم عدد 2022 ظاهر میشود که معادل میلادی سال 1401 هجری شمسی است.
200ف 600ا 1 ذ30ا 1ج80ا1ء700و1ع 3د 1 ا 1ل 6ا70خ4 ر
22ة 20ج 180ء 10ن 80ا ب30 ک 40م20 ل21 ف400 ی 31ف50 ا
دلیل اینکه تنها این قسمت از آیه را جدا میکنیم این است که خداوند خود با به کارگیری حرف فاصل (ف) این فاصله را ایجاد کرده است.
محاسبه سوم
سوره اسراء هفدهمین سوره قرآن است.
سوره حمد را کلید قرآن خواندهاند . فاتحه به معنی باز کننده است نه آغاز کننده. اسم دیگر سوره حمد در قرآن سبع المثانی است. که خداوند فرمود : و آتیناک سبعا من المثانی والقرآن العظیم.
حمد سبع المثانی است ازآن رو که هفت آیه دارد و در هر نماز دوبار تکرار میشود. قرآن کریم با فاتحه آغاز نمی شود بلکه قفل قرآن با فاتحه باز میشود. دلیل دیگر ممتاز بودن سوره فاتحه از قرآن آن است که آن را خلاصه قرآن خواندهاند. بنابراین قرآن، پس از سبع المثانی که همان سوره حمد است از سوره بقره آغاز میشود.
حال اگر تعداد آیات مبارکه را از آغاز قرآن که همان سوره بقره است ودر آن ذکری از بنی اسرائیل رفته است تا آغاز سوره اسراء که در آن سرنوشت بنی اسرائیل رقم خورده است بشماریم با نکته شگفت آور وعجیبی مواجه میشویم. وآن اینکه تعداد این آیات دقیقاً 2022 آیه میباشد که مساوی است با سال 1443- 1444 هجری قمری و معادل 1401 هجری شمسی است.
انسان از این همه شگفتی انگشت بر دهان میماند . که خداوند بزرگ چگونه با زبان اعداد با انسان حسابگر سخن میگوید.
286بقره 200آل عمران 6نساء 120مائده165 انعام 206اعراف 75انفال129 توبه 109یونس 123هود 111یوسف 43رعد 52ابراهیم 99حجر128 نحل= 2022
محاسبه چهارم:
آیه بیست ویکم سوره مائده به دخول بنی اسرائیل به سر زمین مقدس فلسطین اشاره میکند.
یقوم ادخلوا الأرض المقدسة التی کتب الله لکم ولا ترتدوا على أدبارکم فتنقلبوا خسرین
و آیه 104 سوره اسراء در مورد خروج و پراکنده شدن بنی اسرائیل از این سر زمین است.
فإذا جاء وعد الاءخرة جئنا بکم لفیفا
نکته عجیب آن است که فاصله آیه مربوط به دخول بنی اسرائیل (21 مائده)در سرزمین مقدس وآیه مربوط به خروج آنان از این سرزمین (104 اسراء) واجتماع و پراکندگی آنان نیز دقیقاً 1443 آیه است که به سال هجری قمری خروج بنی اسرائیل از ارض مقدسه و پراکنده شدن بنی اسرائیل اشاره میکند.
99مائده 165انعام 206اعراف75 انفال129 توبه109 یونس 123هود111 یوسف43 رعد 52 ابراهیم 99حجر 128نحل 104اسراء= 1443
محاسبه پنجم:
همانطور که ذکر شد کلمه لفیفاً آخرین کلمه آیات مربوط به بنی اسرائیل در سوره اسراء است. و بالطبع متعاقب آن آیه بعدی می آید.
وبالحق أنزلنه وبالحق نزل
بصورت طبیعی کلمه بعدی یعنی
کلمه (وبالحق) در ردیف 1444
کلمه (انزلناه) در ردیف 1445
کلمه (وبالحق) در ردیف 1446
کلمه (نزل) در ردیف 1447 قرار گرفته است
مجموع این چهار عدد 5782 میباشد که دقیقاً همان سال سرنوشت ساز زوال اسرائیل بر حسب تقویم عبری خواهد بود.سال 5782 مساوی است با 2022 میلادی و 1443 ه ق و 1401 ه ش.
محاسبه ششم
تا کنون از محاسبه آیات به سال سقوط اسرائیل را بر حسب تقویمهای میلادی و عبری و همچنین هجری قمری دست یافتیم. آز آنجا تقویم هجری شمسی در بساری از کشورهای اسلامی به خصوص در کشوری که مهد تشیع و پرچمدار مبارزه با اسرائیل است رواج بیشتری دارد خداوند این سال سرنوشت ساز را حتی برحسب تقویم هجری شمسی مشخص کرده است تا هیچ شکی در دل متعمقین وموشکافان در قرآن نماند.
نکته بسیار عجیب این آیات اینست که تعداد حروف این آیات دقیقا بهاندازه عدد سال زوال اسرائیل به حسب تقویم هجری شمسی است . یعنی تعداد حروف این آیات به سال سرنوشت بنی اسرائیل اشاره میکند. دراین آیات 1401 حرف به کار رفته است و سال 1401 هش مساویست با سال 2022 میلادی. اینکه چرا از تقویم هجری شمسی در سوره اسرا خبری نیست خود از اسرار است که در جای خود بدان خواهیم پرداخت. تنها به یک نکته اشاره میکنیم که پایگاه حضرت مهدی در میان فارسی زبانان و اعاجم است. در میان اعاجم تقویم هجری قمری چندان رایج نیست. آنچه مورد استفاده قرار میگیرد تقویم هجری شمسی است. از اینرو برای پیروان حضرت مهدی که باید طبعا در سوره کهف بدنبال گمشده خود باشند به سال هجری شمسی اشاره کرده است.
محاسبه هفتم:
علیرغم آنکه خداوند سال سقوط اسرائیل را با تقویم هجری شمسی مشخص و ممتاز فرمود باز هم برای تأکید بیشتر دلایل متقن دیگری برای آن بجا گذارد.
سوره اسراء در سال 621 میلادی نازل شد. و تعداد حروف آیات مربوط به بنی اسرائیل نیز 1401 میباشد.
حال اگر تعداد حروف این آیات (1401) را در عدد سال نزول(621) آن جمع کنیم با کمال شگفتی عدد 2022 ظاهر میشود که مساوی با همان سال 1401 هجری شمسی است.
سال 2022 از جهت دیگری هم با سال 1401 مساویست که از نظر علم الحروف والاعداد دارای اهمیت است.
به محاسبه زیر توجه کنید
2+2+0+2= 6
1+0+4+1=6
*******
محاسبه هشتم:
در کل سوره اسرا 4 آیه دارای 19 کلمه است.
از آنجا که هر کلمه از سوره اسراء نمایانگر یکسال است، از حاصل جمع 4 آیه در 19 کلمه عدد مرموز 76 به دست می آید که در آن شگفتیهای عجیبی نهفته است.
نخستین نکته عجیب آن است که اگر عدد 76 را درعدد 19 ضرب کنیم عدد عجیب 1444 ظاهر میشود که با نیمه دوم سال میلادی 2022 مصادف است.
76 * 19 = 1444
*******
پاسخ به یک سؤال
سؤالی که درین جا مطرح میشود اینست که چرا باید عدد 76 در 19 ضرب شود.
پاسخ :
دلیل اول آن است که
عدد 19 از نظر ابجد مساوی با کلمه «واحد» میباشد که خداوند آن را معیار سنجش قرآن و میزان آن قرار داده است.
*******
دلیل دوم آن است که
دورههای تاریخی بنی اسرائیل هر کدام 19 سال طول میکشد. که در جای خود آن را ثابت کردهایم و علت آن هم ذکر شد.
*******
دلیل سوم اینست که
در سوره اسرا 4 آیه دارای 19 آیه است که از ضرب چهار در نوزده عدد هفتاد و شش به دست می آید. حال بصورت طبیعی اگر همین عمل ضرب حاصل جمع را دوباره در 19 ادامه دهیم به عدد 1444 میرسیم.
4 * 19 = 76
76 * 19 = 1443
*******
محاسبه نهم
نکته عجیب دیگر اینست که خود عدد 76 نیز دارای اسرارعجیبی است:
از قرائن بسیاری که در سوره اسراء تکرار شده است اینگونه اثبات میشود که عدد 76 به طول زمانی حکومت بنی اسرائیل در فلسطین اشاره میکند.
برخی از قرائن:
قرینه نخست:
سوره اسرا دارای 111 آیه است. هر آیه از سوره اسرا با یک کلمه قیدی در پایان آن خاتمه یافته است. کلماتی مانند قلیلا، شکورا، لفیفا، و غیره در پایان هر آیه آمده است که به رخی از آن چند مرتبه تکرار شده است.
حال اگر کلمات مکرر را از این 111 قید حذف کنیم تعداد باقیمانده آن مساویست با عدد 76 که میتواند اشاره به طول عمر دولت غاصب اسرائیل باشد.
قرینه دوم:
آیه 76 سوره اسراء خودش دارای اشارات مهمی است. هم از نظر معنا و مفهوم آیه و هم از نظر واقع شدن عدد 76 بلا فاصله بعد از کلمه قلیلا که خداوند بصورت اسرار آمیز و سمبلیک خواستهاند بفهمانند که منظور از کلمه قلیلا همان 76 سال است.
از نظر مفهوم آیه نیز بصورت بسیار واضح و روشنی این آیه به وضعیت رقت بار مردم فلسطین و اخراج آنان از سرزمین مقدس فلسطین و استقرار کوتاه آنان در آن اشاره میکند.
وإن کادوا لیستفزونک من الأرض لیخرجوک منها وإذا لا یلبثون خلفک إلا قلیلا .76
و اگر بتوانند آنان ترا تحت فشار قرار خواهند داد تا از سرزمین (مقدس) ترا اخراج کنند اما خود درآن جز اندک زمانی توقف نخواهند داشت.
اگر چه آیه فوق براساس بعضی از روایات در شأن نبی اکرم نازل شده است اما دقت کافی در محتوای آیه مفهوم دیگری را میرساند. زیرا خداوند در این آیه کلمه ارض را به کار برده است. اگر این ارض را بمعنای کره زمین ترجمه کنیم آیه مفهوم خود را از دست خواهد داد زیرا امکان اخراج از ارض در هیچ شرایطی در آن زمان وجود نداشت.
بنا براین باید کلمه ارض در این آیه را بمعنای ارض مقدس ترجمه کنیم که این عنوان تنها برای فلسطین در قرآن به کار رفته است.
بنا براین ترجمه درست همان است که در بالا نوشته آمد اگرچه حتی اگر آن را در مورد اخراج آن حضرت نیز معنا کنیم مشکلی ایجاد نمیشود زیرا یکی از خصوصیات بارز قرآن کریم همین قابل ترجمه بودن آن به انحاء گوناگون است.
بنا براین خداوند متعال طول زمانی اشغال سر زمین فلسطین را نیز بیان کرده است و آن را 76 میداند.
قرینه سوم:
از محاسبات بالا با دقت تمام سال زوال اسرائیل به دست آمد. که قرآن با استفاده از تقویم ادیان مختلف به سال 2022 اشاره میکند.
حال اگر عدد 76 را از عدد 2022 کسر کنیم عدد 1946 ظاهر میشود که در آن کنکره جهانی تشکیل شد و نطفه اسرائیل در این کنگره منعقد گردید و دو سال بعد در سال 1948 تشکیل حکومت اسرائیل اعلام گردید.
قرینه چهارم:
اگر سال زوال اسرائیل را 1444 هجری قمری فرض کنیم، با تقسیم این عدد بر 19 دوبار عدد عجیب 76 به دست می آید .
بنا براین طول زمانی حکومت بنی اسرائیل بر سرزمین مقدس فلسطین از زمان انعقاد نطفه آن تا زوال و سقوط آن 76 سال در قرآن پیش بینی شده است.
محاسبه دهم:
از ریشه (فزز) در کل قرآن تنها سه کلمه استفاده شده است و عجیب آن است که هر سه مورد در سوره اسراء و هر سه مورد در آیات مربوط به بنی اسراءیل آمده است که خود به تنهایی بسیار معنی دار و اسرار آمیز است.
این سه آیه عبارتاند از آیه 76 ، 64 و 103
بررسی این آیات ما را با نکتههای عجیب دیگری آشنا میکند.
با آیه 76 قبلا آشنا شدیم. و نیاز به بررسی مجدد آن نداریم.
آیه 64 نیز یکی از همان آیات چهارگانه ایست که 19 کلمه دارد و مجموع انها عدد 76 را شکل میدهد.
اما آیه 103
(103)فأراد أن یستفزهم من الأرض فأغرقنه ومن معه جمیعا
104))وقلنا من بعده لبنی إسرءیل اسکنوا الأرض فإذا جاء وعد الاءخرة جئنا بکم لفیفا .
و خداوند اراده کرد که آنان را از سرزمین مقدس اخراج کند . پس او و همراهانش را در دریا غرق کرد. آنگاه به بنی اسرائیل گفتیم که در سر زمین مقدس سکنی گزینید اما زمانی که وعده نهایی خداوند فرا رسد ما شما را ازآن جا متفرق خواهیم کرد.
این آیه درمورد غرق شدن فرعون و لشکریانش میباشد. و بلا فاصله بعد از این آیه خداوند در آیه بعدی به وعده نهایی متلاشی شدن بنی اسرائیل اشاره میکند ، که هر دو در مورد سر نوشت محتوم بنی اسرائیل است.
عدد 19 و رابطه آن با بنی اسرائیل
از مطالعه دقیق تاریخ بنی اسرائیل چنین استنباط میشود که تاریخ بنی اسرائیل نیز همچون قرآن کریم حول محور عدد 19 میچرخد.
همانگونه که در تاریخ ثبت شده است حضرت سلیمان در سال 935 قبل از میلاد رحلت فرمودهاند.
بعد از رحلت آن حضرت فتنه و فساد در بنی اسرائیل آغاز شود. این همان فساد نخستین است که قرآن ازآن یاد میکند :
(:4)وقضینا إلى بنی إسرءیل فی الکتب لتفسدن فی الأرض مرتین ولتعلن علوا کبیرا
(:5)فإذا جاء وعد أولیهما بعثنا علیکم عبادا لنا أولی بأس شدید فجاسوا خلل الدیار وکان وعدا مفعولا
و ما بر بنی اسرائیل در کتاب خویش اینچنین اراده کردهایم که آنان در زمین دوبار افساد کنند و برتری جویند بصورت بسیار گسترده ای.
آنگاه که زمان فساد اول رسید ما برآنان بندگان خویش را گماردیم که به یاری سلاحهای محکم ونیروهای شدیدی برآنان حمله ور شوند. بندگان ما بدنبال آنان در تمام نقاط گشتند و وعده الهی تحقق یافت.
بعد از وفات سلیمان بنی اسرائیل به دو دسته تقسیم شدند. حکومتی در جنوب شکل یافت که در سال 722 توسط آشوریان متلاشی شد. و حکومتی نیز توسط جودا در شمال تأسیس شد که توسط بابلیان در سال 586 به رهبری بخت النصر و کمکهای رسیده از بلخ خراسان در زمان لهراسب شاه پادشاه پارسیان از میان رفت.
تفاوت میان این دو دولت 136 سال است. یعنی دولت جنوب 136 سال بیشتر از دولت جودا در شمال طول کشیده است اما بنابر نوشته فلیپ حطی درتاریخ فلسطین
نتیجهگیری از این قسمت
علیرغم این تفاوت بسیار زیاد در هر کدام تنها 19 پادشاه حکوکت کرده است.
بنا براین میتوان به این نتیجه رسید که خداوند بنحوی سرنوشت بنی اسرائیل را بر محور عدد 19 رقم میزند.
این حقیقت در موارد دیگر نیز خود نمایی میکند.
مورد اول
اسرائیل اول توسط بخت النصر در سال نوزدهم پادشاهی او متلاشی شد.
مورد دوم
اسرائیل اول در سال 586 پیش از میلاد از میان رفته است. اگر وعده الهی در مورد زوال اسرائیل فعلی در سال 2022 تحقق یابد. فاصله میان آنان 136 دوره 19 ساله است به تعداد حروف ابجد کلمه (موسی) پیامبر بزرگ بنی اسرائیل.
586+2022=2608
2608/136=19.
مورد سوم
اگر براساس وعده رسول اکرم تاریخ قرار است طابق النعل بالنعل تکرار شود، طول زمانی اسرائیل فعلی نیز همان چهار دوره 19 ساله خواهد بود که از سوره اسراء استخراج شد. و اگر برهر دو حکومت بنی اسرائیل در گذشته تنها 19 پادشاه حکم راندهاند در اسرائیل فعلی نیز باید تنها 19 نخست وزیر حکم براند.
مورد چهارم
بعدا در فصل مربوط به سوره کهف اشاره خواهیم کرد که حتی از زمان آغاز تاریخ عبری تا زوال اسرائیل در سال 5782 نیز مجموعا 309 دوره تاریخی 19 ساله خواهد بود.
قرینه دیگری که نشان میدهد قرار است تاریخ اسرائیل تکرار شود اینست که در آیه
7 سوره اسراء میخوانیم:
(:7)إن أحسنتم أحسنتم لأنفسکم وإن أسأتم فلها فإذا جاء وعد الاءخرة لیسءوا وجوهکم ولیدخلوا المسجد کما دخلوه أول مرة ولیتبروا ما علوا تتبیرا
جمله «لیدخلوا المسجد کما دخلوه أول مرة» اشاره دارد به اینکه خداوند قرار است دقیقا به همان شیوه که در مرحله اول با بنی اسرائیل عمل کرده است با اسرائیل معاصر عمل کند.
این را هم می توان از سیاق آیه و ترجمه آن فهمید و هم از تناسب و تناظر حروف آن. بطوریکه جمله (ولیدخلواالمسجد) مساویست با جمله (کما دخلوه اول مرة) و هر دو دارای 14 حرف هستند.
و ل ی د خ ل و ا ا ل م س ج د =14
ک م ا د خ ل و ه ا و ل م ر ة= 14
البته این حقیقت را از جمله (وان عادوا عدنا ) (اگر بدین شیوه بازگردند و دوباره فساد کنند ما نیز بازخواهیم گشت)نیز میتوان فهمید.
محاسبه یازدهم:
دورههای چهارگانه اسرائیل کنونی
نکته بسیار عجیب دراین است که هر کدام از این دورههای چهارگانه اسرائیل کنونی نیز در قرآن پیش بینی شده و تاریخ آن تعیین شده است.
دورههای چهار گانه اسرائیل از این قرار است
1946-1948 آغاز دوره تاسیس اسرائیل
1967-1968 جنگهای سرنوشت ساز 6 روزه اعراب و اسرائیل
1986-1987 آغاز انتفاضه اول
2005-2006 جنگ 33 روزه حزب الله و تحمیل نخستین شکست به اسرائیل
2021-2022 زوال اسرائیل
به تمام این چهاردوره بعلاوه تاریخ خاتمه این دورهها در یک آیه از قرآن کریم اشاره شده است.
(:7)إن أحسنتم أحسنتم لأنفسکم وإن أسأتم فلها فإذا جاء وعد الاءخرة لیسءوا وجوهکم ولیدخلوا المسجد کما دخلوه أول مرة ولیتبروا ما علوا تتبیرا
از کلمه وعد در این آیه شریفه تا کلمه لیدخلوا به این دورههای 19 ساله اشاره میکند. به نکتههای زیر توجه کنید.
محاسبه دوازدهم:
اشاره قرآن به دوره اول
کلمه وعد درآیه 7 سوره اسرا که اشاره به زمان افساد دوم بنی اسرائیل داردهفتاد ودومین کلمه این آیات است. اگر 72 را در عدد 19 بهمان دلایلی که ذکرش رفت ضرب کنیم عدد عجیب 1368 به دست می آید که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال 1948 یعنی سال تشکیل اسرائیل.
محاسبه سیزدهم:
اشاره قرآن به دوره دوم
کلمه آخرة بعد از کلمه وعد در آیه هفتم آمده است و طبعا هفتادوسومین کلمه از مجموعه این آیات است. حال اگر 73 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد 1387 به دست می آید که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال 1967 میلادی که در آن جنگهای 6 روزه اعراب و اسرائیل اتفاق افتاد و منجر به پیروزی آنان شد که نقطه عطفی است در تعامل اعراب با اسرائیل.
محاسبه چهاردهم :
اشاره قرآن به دوره سوم.
کلمه ولیسوئوا بعد از کلمه آخرة در آیه هفتم آمده است و طبعا هفتادوچهارمین کلمه از مجموعه این آیات است. حال اگر عدد 74 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد 1406 به دست می آید که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال 1986 میلادی. سالی که انتفاضه بر خواسته از متن مردم فلسطین آغاز شد. جنبشی که به انقلاب سنگها نام گرفت و حیثیت اسرائیل را زیر سؤال برد.
محاسبه پانزدهم:
اشاره قرآن به دوره چهارم.
کلمه وجوهکم بعد از کلمه لیسوئوا در آیه هفتم آمده است و طبعا هفتادوپنجمین کلمه از مجموعه این آیات است. حال اگر 75 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد 1425 به دست می آید که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال 2006 میلادی. سالی که برای نخستین بار اسرائیل طعم شکست را از حزب الله چشیدو افسانه شکست ناپذیر بودن آن در هم شکست و شمارش معکوس نابودی آن آغاز شد.
محاسبه شانزدهم :
اشاره قرآن به زمان فتح بیت المقدس و دخول در مسجد الاقصی و زوال اسرائیل.
کلمه لیدخلوا بعد از کلمه وجوهکم در آیه هفتم آمده است و طبعا هفتادوششمین کلمه از مجموعه این آیات است. حال اگر 76 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد 1444 به دست می آید که اشاره دارد به سال هجری قمری زوال اسرائیل و مصادف است با سال 2022 میلادی. سالی که بیت المقدس به دست با کفایت حضرت ولی عصر عج فتح خواهد شد و دلایل آن در فصل دیگر این کتاب خواهد آمد.
محاسبه هفدهم:
قرآن کریم حتی زمان زوال اسرائیل اول را توسط آشوریان با همین فرمول مشخص کرده است. به این ترتیب که. کلمه اولیهما که اشاره به افساد اول بنی اسرائیل است از نظر رتبه عددی سی و هشتمین کلمه این آیات است.
حال اگر عدد 38 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد شگفت انگیز 722 به دست می آید که دقیقا سال زوال اسرائیل به دست آشوریان است. و اگر بخواهیم سال زوال اسرائیل دوم را به دست بیاوریم کافیست سال 722 را در عدد 2 ضرب کنیم تا عدد عجیب 1444 خود نمایی کند.
38 × 19 =722 × 2 = 1444
محاسبه هیجدهم:
گفتیم که سوره کهف ارتباط تنگاتنگی با زوال اسرائیل دارد
آیات مربوط به اصحاب کهف قبل از آیه 26 خاتمه می یابد. آیه 26 سوره کهف در حقیقت آیه 2166 قرآن است. در این عدد نیز اشارهای هست به زوال اسرائیل در سال 2022.
به این ترتیب که اگر این عدد را تقسیم کنیم بر عدد 19 عدد 144 به دست می آید. حال ببینیم عدد 144 چیست. این عدد مساویست با کلمه للمیلد(میلادی). و عجیب آن است که اگر این عدد را از عدد 2166 کم کنیم دقیقا 2022 باقی میماند که حاکی ازآن است که خداوند نه تنها به سال 2022 اشاره میکند بلکه برای رفع هر گونه شک و شبههای حتی به میلادی بودن آن نیز اشاره میکند.
2166÷19 =144
144+2022 = 2166
144 مساویست با کلمه للمیلد
قرآئن غیر قرآنی زوال اسرائیل در سال 2022
یک نکته عجیب در مورد نبرد آرمگدون
نبرد هر مجدون یا آرمگدون در جهان مسیحیت بعنوان نبرد نهائی جهان پذیرفته شده است که در آخرالزمان اتفاق خواهد افتاد..
حادثه عظیم آرمگدون آنقدر مهم است که تاکنون در مورد آن هزاران کتاب و مقاله نوشته شده و فیلمهای متعددی در سطحهالیوود در این مورد ساخته شده است.
در مورد حادثه آرمگدون تنها یک آیه در انجیل اشاره میکند و آنهم آیه 16.16 از کتاب وحی است:
آنگاه آنان شاهان جهان را باهم جمع میکنند در مکانی در فلسطین بنام هر مجدون.
نکته عجیب در اینست که این آیه نیز آیه دو هزار و بیست ودومین (2022) آیه آنجیل است.
313 پاپ
پایان دوره پاپها
در برخی از متون مسیحیت آمده است که در مذهب کاتولیک تنها 313 پاپ معرفی خواهند شد و بعد از او حضرت مسیح خواهد آمد. پاپ بندیکت شانزدهم فعلی (312) سیصد و دوازهمین پاپ است وبا مرگ او و معرفی پاپ بعدی دوره پاپها تمام خواهد شد که گمان میرود با توجه به سن بالای 75 سال ایشان این اتفاق نیزدر سالهای آتی بیفتد .
روز نهم ماه یازدهم (آب) عبری
بنا بر شواهد تاریخی انهدام نخستین و دومین معبد یهودیان در اورشلیم در این روز اتفاق افتاده. یعنی علیرغم 656 سال تفاوت زمانی درست در سالروز تخریب معبد اول یهودیان ، معبد دوم آنان که بر خرابههای همان معبد بنا شده بود در همان روز تخریب شد.
Tisha B'Av (the ninth day in the Jewish month of Av) that primarily commemorates the destruction of the first and second Temples. The first Temple was destroyed on the ninth of Av by the Babylonians in 586 B.C.E., and the second Temple was destroyed on the ninth of Av by the Romans in 70 C.E.!!!!!!!!!!
در مراجع معتبر یهودی در مورد این روز چنین آمده است:
روزنهم ماه ماه یازدهم عبری (آب) که در آن بیاد میآورند تخریب معبد اول و دوم را. نخستین معبد در همین روز توسط بابلیان در سال 586 قبل از مسیح تخریب شد. و معبد دوم توسط رومیان دردر سالگرد همین روز در سال 70 میلادی.
آنان از جهت دیگری نیز این روز را بزرگ میدارند. وآن اینکه در این روز منتظر ظهور مسیح موعود هستند.
در این روز در اسرائیل تعطیل عمومی است و یهودیان از انجام هر کاری پرهیز میکنند. آز انجا که انهدام معبد دوم در همان روز اتفاق افتاده است انتظار میرود انهدام معبد سوم آنان نیز در اورشلیم در همین روز اتفاق بیفتد.
در منابع روایی اهلبیت در مورد روز ظهور حضرت مهدی علیه السلام آمده است که آن حضرت در روز عاشورا ظهور خواهند فرمود.
اگر این حدیث را معتبر بدانیم تاریخ ظهور آن حضرت 10.1.1444 خواهد بود و نکته عجیب در این است که این روز مصادف است با همان 9.11.5782 عبری که یهودیان در آن منتظر ظهور حضرت مسیح نیز میباشند.
تفسیر ریاضی سوره مبارکه کهف و زوال اسرائیل
به دست حضرت مهدی علیه السلام در سال 2022
بجای مقدمه
پاسخ به یک سؤال اساسی
قبل از ورود به این مبحث لازم است به یک سؤال اساسی در مورد ظهور باهر النور آن حضرت پاسخ داده شود.
در منابع روایی اهلبیت روایات معتبری نقل شده است مبنی بر تکذیب آنانی که در مورد آن حضرت به توقیت میپردازند.
در بعضی از موارد برای تأکید بیشتر جمله (کذب الوقاتون) حتی سه مرتبه تکرار شده است.
بنابراین تعیین وقت برای ظهور آن حضرت اشکال شرعی دارد و از انجام آن ممانعت بعمل آمده است.
*******
پاسخ اول:
پاسخ نخست اینستکه خود ائمه هدی علیهم السلام در برخی ازروایات به تعیین زمان ظهور البته بصورت معما گونه و رمزی برای خواص اصحاب خویش پرداختهاند و زمان دقیق ظهور را با کد گذاریهای مخصوصی تعیین کردهاند.مانند آنچه از معصوم علیه السلام روایت شده است که فرمودهاند ظهور آن حضرت در سال یس والقرآن الحکیم خواهد بود.
در این جا به یکی از این روایات اشاره میکنیم.
امام صادق علیه السلام در ذیل روایتی طولانی فرمودند:
ای ابا لبید : برای من در مورد حروف مقطعه قرآن دانش انباشته ایست.
آنگاه فرمود:
الف مساویست با یک و لام مساویست با سی و میم مساویست با چهل وصاد مساویست با نود. و مجموع آن مساویست با عدد یکصد وشصت ویک. آغاز خروج امام حسین در (الم) بود. آنگاه که زمان او سر آمد مردی از بنی عباس قیام کرد در (المص) وقیام قایم ما بعد از انقضای مدت او در (الر) خواهد بود.
این مطلب را درک کن واین راز را نگهدار.
بحار الانوار مجلسی ج13 106/52
بررسی روایت فوق را از نظر عددی به زمان دیگری واگذار میکنیم اما روایت فوق نشانگر آن است که
اولا: ائمه هدی علیهم السلام از زمان ظهور آن حضرت آگاهند.
ثانیا: منعی از توقیت وجود ندارد. تنها نکتهای که دراین حدیث قابل توجه است حفظ اسرار آل محمد است که برآن تأکید شده است.
پاسخ دوم:
دومین پا سخ به روایات منع توقیت آن است که در این روایات کلمه وقات به کار رفته است.
کلمه وقات صیغه مبالغه است ودر این حدیث به دو معنی به کار میرود.
یکی بمعنای کسی که هر روز وقتی را برای ظهور تعیین میکند. یعنی به دون هیچ گونه مبنای درستی و دلیل محکمی ازچنته خویش روزی را برای ظهور تعیین میکنند وبا روح وروان وباورهای مؤمنان کاری ندارد.
دیگر بدان معنا که وقت را بسیار دقیق تعیین میکنند و به روز دقیق ظهور نیز اشاره میکنند.
به احتمال زیاد، روایات منع از توقیت شامل چنین آدمهایی میشود.
پاسخ سوم:
تمام روایت مربوط به منع توقیت شامل توقیت توسط انسانهای معمولیست. در هیچکدام از این روایات توقیت توسط ائمه منع نشده است. هیچ حدیثی نقل نشده است که اگر توقیت توسط خدواند و یا اولیای او انجام شد بازهم باید تکذیب کرد.
پاسخ چهارم:
این نبشته به هیچکدام از موارد فوق ربطی پیدا نمیکند.نه نگارندگان و محققان ادعایی دارند و نه از قبل خویش حرفی میزنند.
محققان این نظریه تنها با این نکته بسنده میکنند که با استفاده از فرمولهای قرآنی از شمارش کلمات و آیات مربوطه به این نتیجه میتوان رسید که خداوند زمان زوال اسرائیل را تعیین کرده است. آنها معتقدند که بر اساس دادههای قرآنی میان زوال اسرائیل و ظهور حضرت مهدی علیه السلام رابطه تنگاتنگی وجود دارد وامکان ظهور در همان ایام وجود دارد.
بنابراین نمیتوان برمحققان این نظریه نام وقات گذارد و به تکذیب آنان پرداخت.
بر اساس این نظریه این خداوند است که زمان زوال اسرائیل و ظهور حضرت مهدی را تعیین کرده است ومحققان تنها با استفاده از دادههای قرآنی به کشف آن پرداختهاند و پر واضح است که نمیتوان به تکذیب خداوند پرداخت.
منبع:
http://www.shia-news.com/fa/news/12558/8
http://www.yjc.ir/fa/news/4054316