بسوی ظهور

مهدویت و آخرالزمان از منظر ادیان ابراهیمی

بسوی ظهور

مهدویت و آخرالزمان از منظر ادیان ابراهیمی

بسوی ظهور

امیرالمومنین (ع): «هرکس در ذلّت فراگیری دانش، ساعتی صبر نکند، در ذلّت جهل، تا ابد، باقی خواهد ماند.»

مهدى (عج) همه مردم و بهویژه شیعیان خود را نیک مىشناسد و با نام فرد فرد آنان آشناست.[1] نامه اعمال ما، هر هفته، به خدمت حضرتش عرضه مىشود. او، هرگز، یاد ما را از خاطر نمىبرد (و لا ناسین لذکرکم).

چه شعفانگیز است که در سرزمینى غریب، یکه و تنها آنجا که راه را گم کردهاى، ناگهان، کسى با زبان آشنا، تو را بخواند و با مهربانى، تو را در آغوش نگاهش بنشاند.

- روزى آیت الله العظمى بهاء الدینى به من گفت: «امسال، در مکّه معظّمه در مجلسى که آقا امام زمان (عج) تشریف داشتند، اسم افرادى بردهشد که مورد عنایت آقا بودند، از جمله آنان حاج آقا فخر[2] بود.»

خودم را به آقا فخر رساندم و از ایشان پرسیدم: «چه کردهاى که مورد عنایت حضرت واقع شدهاى؟»

گریه کرد و پرسید: «آقاى بهاء الدینى نگفت چهگونه خبر به ایشان رسیده است؟»

گفتم: «نه».

حاج آقا فخر گفت: «من، کارى نداشتهام، جز اینکه مادر من، علویه است و افلیج و زمینگیر شده است. تمام خدمات او را خود برعهده گرفتهام، حتّى حمام و شستوشوى او را. من گمان مىکنم، خدمت به مادر، مرا مورد عنایت حضرت قرار داده است.»[3][4]

 

 



[1]  ر. ک: آیه 105 از سوره توبه و روایات ذیل آن.

[2]  حاج آقا فخر، از صالحانى بود که چند سال پیش، در قم، از دار دنیا رحلت کرد. ر. ک: تشرف یافتگان، ص 17، پاورقى.

[3] سیرى در آفاق( زندگى‏نامه حضرت آیت الله العظمى بهاء الدینى، ص 374).

 [4]میر مهر جلوههاى محبت امام زمان(علیه السلام) ؛ ص15

پور سید آقایى، مسعود، میر مهر (جلوه‏هاى محبت امام زمان علیه السلام)، 1جلد، حضور - قم (ایران)، چاپ: 3، 1382 ه.ش.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۷
علی مویدی

نظرات  (۲)

بسیار زیبا بود
بسیار زیبا بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">