بسوی ظهور

مهدویت و آخرالزمان از منظر ادیان ابراهیمی

بسوی ظهور

مهدویت و آخرالزمان از منظر ادیان ابراهیمی

بسوی ظهور

امیرالمومنین (ع): «هرکس در ذلّت فراگیری دانش، ساعتی صبر نکند، در ذلّت جهل، تا ابد، باقی خواهد ماند.»

 

با توجه به روایات فراوان شیعه و سنّی، ظهور حضرت عیسی(ع) مصادف و مقارن است با ظهور حضرت مهدی عج، بنابراین نشانه های ظهورحضرت عیسی(ع)، همان نشانه های ظهور حضرت مهدی عج خواهد بود.

«پس عیسی از هیکل بیرون شده برفت و شاگردانش پیش آمدند تا عمارتهای هیکل را بدو نشان دهند، عیسی ایشان را گفت آیا همه این چیزها را نمی‏بینید هر آینه به شما می‏گویم در اینجا سنگی بر سنگی گذارده نخواهد شد که به زیر افکنده نشود، و چون به کوه زیتون نشسته بود شاگردانش در خلوت نزد وی آمده گفتند به ما بگو که این امور کی واقع می‏شود و نشان آمدن تو و انقضای عالم چیست

عیسی در جواب ایشان گفت زنهار کسی شما را گمراه نکند، زآنرو که بسا به نام من آمده خواهند گفت که من مسیح هستم و بسیاری را گمراه خواهند کرد،

 و جنگها و اخبار جنگها را خواهید شنید زنهار مضطرب مشوید زیرا که وقوع این همه لازمست لیکن انتهاء هنوز نیست، زیرا قومی با قومی و مملکتی با مملکتی مقاومت خواهند نمود و قحطیها و وباها و زلزله ‏ها در جایها پدید آید، امّا همه اینها آغاز دردهای زه(زایمان) است،

و بسا انبیاء کذبه ظاهر شده بسیاری را گمراه کنند، و به جهت افزونی گناه محبّت بسیاری سرد خواهد شد، لیکن هر که تا به انتهاء صبر کند نجات یابد.

بشارت ظهور با صیحه و ندای آسمانی جبرییل :

و به این بشارت ملکوت در تمام عالم موعظه خواهد شد تا بر جمیع امّتها شهادتی شود آنگاه انتهاء خواهد رسید.

پس چون مکروه ویرانی را که به زبان دانیال نبیّ گفته شده است در مقام مقدّس بر پا شده بینید هر که خواند دریافت کند،آنگاه هر که در یهودیّه(اسراییل) باشد به کوهستان بگریزد، و هر که بر بام باشد به جهت برداشتن چیزی از خانه به زیر نیاید، و هر که در مزرعه است به جهت برداشتن رخت خود برنگردد، لیکن وای بر آبستنان و شیر دهندگان در آن ایّام،

هلاکت یهود در شنبه:

پس دعا کنید تا فرار شما در زمستان یا در سبت(شنبه) نشود،

بزرگترین مصیبت در طول تاریخ:

 زیرا که در آن زمان چنان مصیبت عظیمی ظاهر می‏شود که از ابتداء عالم تا کنون نشده و نخواهد شد، و اگر آن ایّام کوتاه نشدی آسمان و زمین زایل خواهد شد لیکن سخنان من هرگز زایل نخواهد شد،

 ندانستن زمان ظهور:

امّا از آن روز و ساعت هیچ کس اطّلاع ندارد حتّی ملائکه آسمان جز پدر من و بس،

شباهت ظهور منجی با جریان نوح :

لیکن چنانکه ایّام نوح بود ظهور پسر انسان نیز چنان خواهد بود، زیرا همچنانکه در ایام قبل از طوفان می‏خوردند و می‏آشامیدند و نکاح می‏کردند و منکوحه می‏شدند تا روزی که نوح داخل کشتی گشت، و نفهمیدند تا طوفان آمده همه را ببرد همچنین ظهور پسر انسان نیز خواهد بود.

 آنگاه دو نفری که در مزرعه می‏باشند یکی گرفته و دیگری واگذارده شود، و دو زن که دستاس می‏کنند یکی گرفته و دیگری رها شود.

ناگهانی بودن ظهور:

پس بیدار باشید زیرا که نمی‏دانند در کدام ساعت خداوند شما می‏آید، لیکن این را بدانید که اگر صاحب خانه می‏دانست در چه پاس از شب دزد می‏آید بیدار می‏ماند و نمی‏گذاشت که به خانه‏اش نقب زند، لهذا شما نیز حاضر باشید زیرا در ساعتی که گمان نبرید پسر انسان می‏آید.

برخورد حضرت با صالحان:

پس آن غلام امین و دانا کیست که آقایش او را بر اهل خانه خود بگمارد تا ایشان را در وقت  معیّن خوراک دهد، خوشا به حال آن غلامی که چون آقایش آید او را در چنین کار مشغول یابد، هر آینه به شما می‏گویم که او را بر تمام مایملک خود خواهد گماشت.

برخورد با ظالمان:

لیکن هر گاه آن غلام شریر با خود گوید که آقای من در آمدن تأخیر می‏نماید،و شروع کند به زدن همقطاران خود و خوردن و نوشیدن با میگساران، هر آینه آقای آن غلام آید در روزی که منتظر نباشد و در ساعتی که نداند، و او را دو پاره کرده نصیبش را با ریاکاران قرار دهد در مکانی که گریه و فشار دندان خواهد بود.

 منبع:

انجیل متّی24: بندهای 1-51


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">