بسوی ظهور

مهدویت از منظر قرآن و روایات

بسوی ظهور

مهدویت از منظر قرآن و روایات

بسوی ظهور

امیرالمومنین (ع): «هرکس در ذلّت فراگیری دانش ساعتی صبر نکند در ذلّت جهل تا ابد باقی خواهد ماند.».

 

قبل از شروع بحث در مورد رابطه زوال اسرائیل با ظهور حضرت مهدی علیه السلام لازم است نکاتی را در مورد آن حضرت بدانیم وبا اعداد مربوط به آن حضرت آشنا شویم.

نام مبارک آن حضرت م ح م د.

پدربزگوارایشان امام حسن عسکری امام یازدهم شیعیان است.

نام مادر آن حضرت نرجس خاتون است

آن حضرت امام دوازدهم شیعیان و معصوم چهاردهم هستند.

ایشان فرزند نهم امام حسین علیه السلام می‌باشند.

سال تولد: 255 هجری قمری مصادف باسال 869 می‌لادی

سال شروع امامت: 260 هجری قمری مصادف با 874 می‌لادی

شروع غیبت صغری: 265 هجری قمری مصادف با 879 می‌لادی

شروع غیبت کبری: 329 هجری قمری مصادف با 941 می‌لادی.

طول غیبت صغری: 64 سال.

اسرار سوره مبارکه کهف و رابطه آن با امام مهدی ع

در سوره مبارکه کهف اسرار فراوانی نهفته است که ذیلا به برخی ازآنها اشاره می‌شود.


نخست:

سوره مبارکه کهف بلافاصله بعد از سوره مبارکه اسراء آمده است. بلافاصله بعد از کهف نیز سوره مبارکه مریم است . این ترتیب معنا دار حاوی اسراری هست . سوره اسراء قطعاً در فلسطین اتفاق افتاده است. داستان حضرت عیسی در سوره مریم نیز در فلسطین بوده است. بالطبع به این نتیجه می‌توان رسید که موضوع مطرح شده در سوره کهف نیز در این سر زمین باید اتفاق افتاده باشد وقطعاً مسائل استنباط شده از این سوره نیز در این سرزمین خواهد بود.

دوم:

این ترتیب معنا دارگویای ترتیب زمانی آخرالزمان است. یعنی روال سوره‌ها نشانگر آن است که بعد از زوال اسرائیل به دست حضرت مهدی، حکومت جهانی بوجود خواهد آمد وآنگاه حضرت عیسی علیه السلام نیز ظاهرخواهند شد .

سوم:

اگرچه یهودیان به گزاف اذعان داشته‌اند که تاریخ شان از آغاز خلقت آدم آغاز می‌شود اما در واقع به دلایل علمی فراوانی تاریخ یهودیان از حادثه اصحاب کهف شروع می‌شود و چنین استنباط می‌شود که پایان تاریخ یهودیان نیز بی ارتباط با سوره کهف نیست. شخصیتی که موضوع بحث کنایی سوره کهف است پایان بنی اسرائیل را رقم خواهد زد.

چهارم:

کلمه (ولیتلطف) که در وسط قرآن واقع شده و کلمه مرکزی قرآن است دراین سوره واقع شده است. این نشانگر آن است که این سوره از نظر آمار کلماتی قرآن در مرکز قرآن قرار کرفته و سوره مرکزی قرآن است.

پنجم:

آیه‌ای که این کلمه در آن واقع شده است آیه نوزدهم این سوره است.

ششم:

تعداد آیات این سوره بصورت معنا داری 110 آیه است به تعداد نام مبارک علی علی السلام وکهف تنها سوره ایست که 110 آیه دارد.

هفتم:

در روایات فراوانی اصحاب کهف جزو یاران حضرت مهدی شمرده شده‌اند. تفسیر در المنثور ج4 ص215 . عن ابن العباس قال رسول الله : اصحاب الکهف اعوان المهدی.

هشتم:

پیامبر اکرم برای در امان ماندن از فتنه دجال تلاوت سوره کهف را سفارش فرموده‌اند.

من حفظ عشر آیات من سورة الکهف عصم من الدجال. صحیح مسلم ج1 ص 555 حدیث 809

نهم:

برای تعجیل در ظهور امام زمان نیز قرائت سوره کهف توصیه شده است.

دهم:

 

سوره کهف از نظر ترتیب سوره‌ها سوره 18 قرآن است و نکته قابل توجه اینست که تعداد آیات مربوط به اصحاب کهف نیز در این سوره 18 آیه است.

یازدهم:

سوره عصر را به رخی از مفسرین به حضرت ولیعصر علیه السلام مربوط می‌دانند. از نظر عددی نیز ارتباط عجیبی بین این سوره و سوره کهف دیده می‌شود.

بدین ترتیب که تعداد آیات سوره عصر3 عدد می‌باشد و از نظر ترتیب نیز 103 می‌باشد. از ضرب 3 در 103 عدد 309 به دست می‌آید که در سوره کهف که مربوط به حضرت مهدی علیه السلام است نقش کلیدی دارد.

دوازدهم:

میان سوره کهف و سوره اسراء نیز ارتباط زیادی وجود دارد. در سوره کهف می‌خوانیم.

(:12)وجعلنا الیل والنهار ءایتین فمحونا ءایة الیل وجعلنا ءایة النهار مبصرة لتبتغوا فضلا من ربکم ولتعلموا عدد السنین والحساب وکل شیء فصلنه تفصیلا.

ما شب و روز را دو نشانه قرار دادیم .آنگاه نشانه شب را محو کردیم و نشانه روز را آشکار کردیم تا از پروردگار تفضلی بخواهید. و تعداد سالها را بدانید و حساب سالها را داشته باشید. ما هر چیز را جداگانه تفصیل داده‌ایم.

از دقت در آیه فوق متوجه می‌شویم که خداوند برای دانستن تعداد سالها و دقت در حساب سالها اهمیت ویژه‌ای قایل شده است.

نکته مهم این است که این آیه درست بعد از آیات مربوط به فساد اول و دوم بنی اسرائیل آمده است که در آن وعده داده شده است که بنی اسرائیل پس از فساد دوم از بین خواهد رفت.

بلا فاصله بعد از آن خداوند اهمیت دانستن تعداد سالها را به میان می‌کشد .

منظور خداوند از تعداد این سالها چیست

حال باید دید منظور خداوند از تعداد این سالها چیست که خداوند اینقدر برای آن حساب ویژه‌ای باز کرده است.

به خصوص آنکه کلمه حساب نوزدهمین کلمه این آیه است.

برای یافتن این پاسخ به محاسبه ارزش عددی جمله السنین والحساب می‌پردازیم.

ب ا س ح ل ا و ن ی ن س ل ا

309 2 1 60 8 30 1 6 50 10 50 60 30 1

از محاسبه ارزش عددی جمله (السنین والحساب) به عدد 309 می‌رسیم.

اینجاست که ارتباط اسرار آمیز سوره اسراء و کهف بیشتر آشکار می‌شود. عدد 309 تنها درسوره کهف ودر متن قرآن آمده است. بنا براین به این نتیجه می‌رسیم که خداوند بصورت آشکاری توجه ما را به تعداد سالهای ذکر شده در سوره کهف جلب می‌کند. شکی باقی نمیماند که منظور خداوند از و لتعلموا عددالسنین و الحساب این است که ما با عدد 309 آشنا شویم . در فصل‌های آینده این کتاب ذکر خواهد شد که عدد 309 عدد مرکزی سوره کهف است و اعداد دیگری نیز در این سوره به کار رفته است که تمامی این اعداد ارتباط منطقی، منظم و مستقیمی با حضرت مهدی علیه السلام دارد که مألا با سرنوشت بنی اسرائیل مربوط می‌شود.

 

به عبارت دیگر خداوند بصورت بسیار رمز گونه‌ای در دوازدهمین آیه این سوره به سوره مربوط به امام دوازدهم (کهف) اشاره می‌کند و از راز بزرگی پرده بر می‌دارد.

سیزدهم:

از نظر تعداد آیات فقط یک آیه تفاوت دارند

هر دو با ذکر خداوند شروع می‌شود.

سوره اسرا با ذکر سبحان الله و سوره کهف با ذکر الحمدلله.

هردو با کلمه الذی شروع می‌شوند.

در اولین آیه هر دو سوره کلمه عبد به کار رفته است.

درآخرین آیه سوره اسرا و اولین آیه سوره کهف ذکرالحمدلله به کار رفته.

در هر دو سوره جمله اتخاذ ولد به کار رفته.

در هر دو سوره از شرک منع شده است.

در هر دو سوره بشارت به پیروزی نهایی مؤمنان داده شده است.

در هر دو سوره از ولایت غیر خدا نهی شده است.


خلاصه‌ای از محتوای سوره کهف

سوره کهف با تأکید بر استوار بودن قرآن آغاز می‌شود و خداوند در ذیل آیات 1-9 که مجموعا 79 کلمه است به دو موضوع مهم اشاره می‌کند:

به این سه آیه از این مجموعه آیات 9 گانه توجه کنید:

(18:1)الحمد لله الذی أنزل على عبده الکتب ولم یجعل له عوجا

(18:2)قیما لینذر بأسا شدیدا من لدنه ویبشر المؤمنین الذین یعملون الصلحت أن لهم أجرا حسنا

(18:3)مکثین فیه أبدا

ستایش خداوندی راست که بر بنده خویش کتاب را فروفرستاد و در آن نادرستی را راه نیست.

این کتاب ، کتابیست قیم، تا از سوی خداوند انسان را از نیروی بسیار محکم و استواری آگاه کند که از سوی خداوند تأیید می‌شود. خداوند مؤمنان را بشارت می‌دهد که آنان را پاداش زیبایی است. پاداش آنان اینست که آنان در زمین برای همیشه حکم خواهند راند.


رابطه تکرارهای «بأس شدید»:

اگر بر روش مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه بخواهیم به تفسیر قرآن توسط قرآن بپردازیم، خواهیم دید که خداوند در چند مورد از عبارت «بأس شدید» استفاده کرده است و عجیب آن است که در تمامی موارد میان آنان رابطه خاصی وجود دارد.

یکی از این موارد

 

در باره زوال اسرائیل اول توسط بخت النصر در سال 586 قبل از میلاد است.

خداوند در این آیه بخت النصر و یارانش را با عنوان بندگان خویش می‌خواند که به نیروی «بأس شدید» مجهز و موید بوده‌اند.

(:5)فإذا جاء وعد أولیهما بعثنا علیکم عبادا لنا أولی بأس شدید فجاسوا خلل الدیار وکان وعدا مفعولا

آنگاه که نوبت وعده نخستین فساد بنی اسرائیل فرارسید، ما بندگان صالح خویش را که با نیروی بسیار محکم و استواری از سوی ما پشتیبانی می‌شدند برآنان گماردیم.آنان تمام سرزمین‌ها را تجسس کردند و وعده الهی در مورد بنی اسرائیل تحقق یافت.

استفاده معنا دار از این عبارت در اول سوره مربوط به حضرت مهدی و همچنین اشاره به استقرار ابدی مؤمنان در زمین از ارتباط میان این دو سوره باهم خبر می‌دهد و حاوی اسراری است.

خداوند با اشاراتی برآن است که حضرت مهدی علیه السلام را نیز از تبار همان مؤمنانی معرفی کند که دارای «بأس شدید» است و در زمین حاکمیت و استقرار ابدی خواهند یافت. ارتباط عددی این آیات نیز با حضرت مهدی بسیار شگفت انگیز و معنا دار است.


 2. مسئله مهم در آیات اول سوره کهف

مسئله مهم دیگری که در این چند آیه اول سوره کهف آمده است اینست که به مؤمنان وعده پاداش ارزشمند حکومت در زمین داده شده است.

این وعده الهی نیز در موارد دیگر در قرآن کریم تنها در خصوص امام مهدی و یاران او در آخرالزمان آمده است.

ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین. قصص آیه5

وما اراده کرده‌ایم که بر مستعفین زمین منت گذاریم وآنان را رهبران زمین ووارثان زمین قرار دهیم.

ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون. انبیاء آیه 105

وما بعد از کتاب ذکر در کتاب زبور نگاشتیم که زمین را باید انسانهای صالح با ارث ببرند.

وعد الله الذین آمنوا وعملواالصالحات لیستخلفنهم فی الارض کما استخلف الذین قبلهم ولیمکننلهم دینهم الذی ارتضی لهم....... سوره نور آیه 55

خداوند به آنانیکه‌ایمان آورند وکارهای درست انجام دهند وعده داده است که آنانرا در زمین خلافت دهد آنسان که بر پیشینیان بخشیده بود.

بنا براین سوره مبارکه کهف با آن دو خبر غیبی در آغاز این سوره شروع می‌شود که از همان آغاز معلوم است که در این سوره قرار است مسائل مهمی مطرح شود.


بررسی مجموعه آیات قسمت دوم سوره کهف

در قسمت بعدی به داستان اصحاب کهف پرداخته شده است.

این قسمت از آیه 1 شروع می‌شود و به کلمه ثلاث در آیه 25 خاتمه می‌ یابد .

در این قسمت که جمعا 309 کلمه را شامل می‌شود، خداوند در ظاهر به داستان اصحاب کهف پرداخته اما در واقع خصوصیات حضرت مهدی را معرفی کرده است.

به این قسمت توجه کنید:

(18:09) ام حسبت أن أصحب الکهف والرقیم کانوا من ءایتنا عجبا

(18:10)اذ أوى الفتیة إلى الکهف فقالوا ربنا ءاتنا من لدنک رحمة وهیئ لنا من أمرنا رشد

(18:11)فضربنا على ءاذانهم فی الکهف سنین عددا

(18:12)ثم بعثنهم لنعلم أی الحزبین أحصى لما لبثوا أمدا

(18:13)نحن نقص علیک نبأهم بالحق إنهم فتیة ءامنوا بربهم وزدنهم هدى

(18:14)وربطنا على قلوبهم إذ قاموا فقالوا ربنا رب السموت والأرض لن ندعوا من دونه إلها لقد قلنا إذا شططا

(18:15)هؤلاء قومنا اتخذوا من دونه ءالهة لولا یأتون علیهم بسلطن بین فمن أظلم ممن افترى على الله کذبا

(18:16)وإذ اعتزلتموهم وما یعبه دون إلا الله فأوا إلى الکهف ینشر لکم ربکم من رحمته ویهیئ لکم من أمرکم مرفقا

(17:18)وترى الشمس إذا طلعت تزور عن کهفهم ذات الیمین وإذا غربت تقرضهم ذات الشمال وهم فی فجوة منه ذلک من ءایت الله من یهد الله فهو المهتد ومن یضلل فلن تجد له ولیا مرشدا

(18:18)وتحسبهم أیقاظا وهم رقود ونقلبهم ذات الیمین وذات الشمال وکلبهم بسط ذراعیه بالوصید لو اطلعت علیهم لولیت منهم فرارا ولملئت منهم رعبا

(18:19)وکذلک بعثنهم لیتساءلوا بینهم قال قائل منهم کم لبثتم قالوا لبثنا یوما أو بعض یوم قالوا ربکم أعلم بما لبثتم فابعثوا أحدکم بورقکم هذه إلى المدینة فلینظر أیها أزکى طعاما فلیأتکم برزق منه ولیتلطف ولا یشعرن بکم أحدا

(18:20)انهم إن یظهروا علیکم یرجموکم أو یعیدوکم فی ملتهم ولن تفلحوا إذا أبدا

(18:21)وکذلک أعثرنا علیهم لیعلموا أن وعد الله حق وأن الساعة لا ریب فیها إذ یتنزعون بینهم أمرهم فقالوا ابنوا علیهم بنینا ربهم أعلم بهم قال الذین غلبوا على أمرهم لنتخذن علیهم مسجدا

(18:22)سیقولون ثلثة رابعهم کلبهم ویقولون خمسة سادسهم کلبهم رجما بالغیب ویقولون سبعة وثامنهم کلبهم قل ربی أعلم بعدتهم ما یعلمهم إلا قلیل فلا تمار فیهم إلا مراء ظهرا ولا تستفت فیهم منهم أحدا

(18:23)ولا تقولن لشایء إنی فاعل ذلک غدا

(18:24)الا أن یشاء الله واذکر ربک إذا نسیت وقل عسى أن یهدین ربی لأقرب من هذا رشدا

(18:25)ولبثوا فی کهفهم ثلث مائة سنین وازدادوا تسعا

در قالب این آیات شریفه خداوند متعال به مسائل زیر اشاره می‌کند:

1.امکان عمر طولانی انسان با قدرت الهی

2.خداوند می‌ تواند بندگان خویش را از چشم دشمنانشان مخفی دارد وآنها را در کنف حمایت خود نگهدارد.

این دو مطلب همان نقاط مشترک بین اصحاب کهف و امام مهدی علیه السلام هستند که خداوند در قالب قصه اصحاب کهف در حقیقت خواسته‌اند جان مطلب را برسانند که امکان دارد انسان در مدت بسیار طولانی تحت حمایت خداوند قرار بگیرد وصدها سال متمادی همانگونه که با اصحاب کهف انجام شد. خداوند دراین داستان گذشته را به آینده پیوند زده‌اند و در قالب داستانی که در گذشته اتفاق افتاده است خواسته‌اند قضیه‌ای را که در آینده قرار است اتفاق بیفتد توجیه علمی و عملی کنند.

بررسی مجموعه آیات قسمت سوم سوره کهف

قسمت بعدی که از کلمه ثلاث در آیه 25 شروع ودر آخرآیه 64 بپایان می‌رسد مجموعا 632 کلمه است که اسرار آن بعدا ذکر خواهد شد.

(18:25) ولبثوا فی کهفهم ثلث مائة سنین وازدادوا تسعا

(18:26)قل الله أعلم بما لبثوا له غیب السموت والأرض أبصر به وأسمع ما لهم من دونه من ولی ولا یشرک فی حکمه أحدا

(18:27)واتل ما أوحی إلیک من کتاب ربک لا مبدل لکلمته ولن تجد من دونه ملتحدا

(18:28)واصبر نفسک مع الذین یدعون ربهم بالغدوة والعشی یریدون وجهه ولا تعد عیناک عنهم ترید زینة الحیوة الدنیا ولا تطع من أغفلنا قلبه عن ذکرنا واتبع هویه وکان أمره فرطا

(18:29)وقل الحق من ربکم فمن شاء فلیؤمن ومن شاء فلیکفر إنا أعتدنا للظلمین نارا أحاط بهم سرادقها وإن یستغیثوا یغاثوا بماء کالمهل یشوی الوجوه بئس الشراب وساءت مرتفقا

(18:30)ان الذین ءامنوا وعملوا الصلحت إنا لا نضیع أجر من أحسن عملا

(18:31)اولئک لهم جنت عدن تجری من تحتهم الأنهر یحلون فیها من أساور من ذهب ویلبسون ثیابا خضرا من سندس وإستبرق متکءین فیها على الأرائک نعم الثواب وحسنت مرتفقا

(18:32)واضرب لهم مثلا رجلین جعلنا لأحدهما جنتین من أعنب وحففنهما بنخل وجعلنا بینهما زرعا

(18:33)کلتا الجنتین ءاتت أکلها ولم تظلم منه شیءا وفجرنا خللهما نهرا

(18:34)وکان له ثمر فقال لصحبه وهو یحاوره أنا أکثر منک مالا وأعز نفرا

(18:35)ودخل جنته وهو ظالم لنفسه قال ما أظن أن تبید هذه أبدا

(18:36)وما أظن الساعة قائمة ولئن رددت إلى ربی لأجدن خیرا منها منقلبا

(18:37)قال له صاحبه وهو یحاوره أکفرت بالذی خلقک من تراب ثم من نطفة ثم سویک رجلا

(18:38)لکنا هو الله ربی ولا أشرک بربی أحدا

(18:39)ولولا إذ دخلت جنتک قلت ما شاء الله لا قوة إلا بالله إن ترن أنا أقل منک مالا وولدا

(18:40)فعسى ربی أن یؤتین خیرا من جنتک ویرسل علیها حسبانا من السماء فتصبح صعیدا زلقا

(18:41)او یصبح ماؤها غورا فلن تستطیع له طلبا

(18:42)وأحیط بثمره فأصبح یقلب کفیه على ما أنفق فیها وهی خاویة على عروشها ویقول یلیتنی لم أشرک بربی أحدا

(18:43)ولم تکن له فئة ینصرونه من دون الله وما کان منتصرا

(18:44)هنالک الولیة لله الحق هو خیر ثوابا وخیر عقبا

(18:45)واضرب لهم مثل الحیوة الدنیا کماء أنزلنه من السماء فاختلط به نبات الأرض فأصبح هشیما تذروه الریح وکان الله على کل شیء مقتدرا

(18:46)المال والبنون زینة الحیوة الدنیا والبقیت الصلحت خیر عند ربک ثوابا وخیر أملا

(18:47)ویوم نسیر الجبال وترى الأرض بارزة وحشرنهم فلم نغادر منهم أحدا

(18:48)وعرضوا على ربک صفا لقد جئتمونا کما خلقنکم أول مرة بل زعمتم ألن نجعل لکم موعدا

(18:49)ووضع الکتب فترى المجرمین مشفقین مما فیه ویقولون یویلتنا مال هذا الکتب لا یغادر صغیرة ولا کبیرة إلا أحصیها ووجدوا ما عملوا حاضرا ولا یظلم ربک أحدا

(18:50)وإذ قلنا للملئکة اسجدوا لءادم فسجدوا إلا إبلیس کان من الجن ففسق عن أمر ربه أفتتخذونه وذریته أولیاء من دونی وهم لکم عدو بئس للظلمین بدلا

(18:51)ما أشهدتهم خلق السموت والأرض ولا خلق أنفسهم وما کنت متخذ المضلین عضدا

(18:52)ویوم یقول نادوا شرکاءی الذین زعمتم فدعوهم فلم یستجیبوا لهم وجعلنا بینهم موبقا

(18:53)ورءا المجرمون النار فظنوا أنهم مواقعوها ولم یجدوا عنها مصرفا

(18:54)ولقد صرفنا فی هذا القرءان للناس من کل مثل وکان الإنسن أکثر شیء جدلا

(18:55)وما منع الناس أن یؤمنوا إذ جاءهم الهدى ویستغفروا ربهم إلا أن تأتیهم سنة الأولین أو یأتیهم العذاب قبلا

(18:56)وما نرسل المرسلین إلا مبشرین ومنذرین ویجدل الذین کفروا بالبطل لیدحضوا به الحق واتخذوا ءایتی وما أنذروا هزوا

(18:57)ومن أظلم ممن ذکر بءایت ربه فأعرض عنها ونسی ما قدمت یداه إنا جعلنا على قلوبهم أکنة أن یفقهوه وفی ءاذانهم وقرا وإن تدعهم إلى الهدى فلن یهتدوا إذا أبدا

(18:58)وربک الغفور ذو الرحمة لو یؤاخذهم بما کسبوا لعجل لهم العذاب بل لهم موعد لن یجدوا من دونه موئلا

(18:59)وتلک القرى أهلکنهم لما ظلموا وجعلنا لمهلکهم موعدا

(18:60)وإذ قال موسى لفتیه لا أبرح حتى أبلغ مجمع البحرین أو أمضی حقبا

(18:61)فلما بلغا مجمع بینهما نسیا حوتهما فاتخذ سبیله فی البحر سربا

(18:62)فلما جاوزا قال لفتیه ءاتنا غداءنا لقد لقینا من سفرنا هذا نصبا

(18:63)قال أرءیت إذ أوینا إلى الصخرة فإنی نسیت الحوت وما أنسینیه إلا الشیطن أن أذکره واتخذ سبیله فی البحر عجبا

(18:64)قال ذلک ما کنا نبغ فارتدا على ءاثارهما قصصا

در این بخش از آیات سوره کهف که مجموعا 632 کلمه است خداوند به مسایل زیادی اشاره کرده است که بخش عمده آن اشاره دارد به قدرت نمایی‌های خداوند.

استفاده از اوصافی نذیر صفت مقتدر که خداوند در قرآن به ندرت از آن استفاده کرده است در این سوره خود نمایی می‌کند. جمله لا حول ولا قوة الا بالله در یکی از آیات این قسمت درخشش ویژه‌ای دارد.

همینطور چند بار در این قسمت از کلماتی با ریشه (هدی) استفاده شده است که اسم حضرت مهدی را نیز از این ریشه ریخته‌اند.

مطالب دیگر این قسمت:

اشاره به وعده الهی و قیام ساعت موعود مطالب دیگر این قسمت است.

درآیه 59 می‌خوانیم:

(18:59)وتلک القرى أهلکنهم لما ظلموا وجعلنا لمهلکهم موعدا

واین سرزمین‌ها را ازمیان بردیم ازآن رو که ظلم می‌کردند و برای هلاکت شان زمانی را معین کردیم.

این آیه که می‌تواند اشاره به از بین بردن اسرائیل در تاریخ معین باشد آیه 59 این سوره است و نیک روشن است که 59 مساویست با نام مبارک مهدی.

در آیه63 می‌خوانیم:

(18:63)قال أرءیت إذ أوینا إلى الصخرة فإنی نسیت الحوت وما أنسینیه إلا الشیطن أن أذکره واتخذ سبیله فی البحر عجبا

در این آیه کلمه صخره به کار رفته است که اولا اشاره به صخره ایست در اورشلیم که مسجدالاقصی بر روی آن بنا شده است و ثانیا نشانگر ارتباط این سوره با سوره اسراء است.

بررسی مجموعه آیات قسمت چهارم سوره کهف:

قسمت بعدی این سوره از آیه 65 شروع می‌شود و تا آخر آیه 82 خاتمه می‌ یابد. این مجموعه 237 کلمه است و حاوی داستان حضرت خضر و موسی است.

(18:65)فوجدا عبدا من عبادنا ءاتینه رحمة من عندنا وعلمنه من لدنا علما

(18:66)قال له موسى هل أتبعک على أن تعلمن مما علمت رشدا

(18:67)قال إنک لن تستطیع معی صبرا

(18:68)وکیف تصبر على ما لم تحط به خبرا

(18:69)قال ستجدنی إن شاء الله صابرا ولا أعصی لک أمرا

(18:70)قال فإن اتبعتنی فلا تسءلنی عن شیء حتى أحدث لک منه ذکرا

(18:71)فانطلقا حتى إذا رکبا فی السفینة خرقها قال أخرقتها لتغرق أهلها لقد جئت شیءا إمرا

(18:72)قال ألم أقل إنک لن تستطیع معی صبرا

(18:73)قال لا تؤاخذنی بما نسیت ولا ترهقنی من أمری عسرا

(18:74)فانطلقا حتى إذا لقیا غلما فقتله قال أقتلت نفسا زکیة بغیر نفس لقد جئت شیءا نکرا

(18:75)قال ألم أقل لک إنک لن تستطیع معی صبرا

(18:76)قال إن سألتک عن شیء بعدها فلا تصحبنی قد بلغت من لدنی عذرا

(18:77)فانطلقا حتى إذا أتیا أهل قریة استطعما أهلها فأبوا أن یضیفوهما فوجدا فیها جدارا یرید أن ینقض فأقامه قال لو شئت لتخذت علیه أجرا

(18:78)قال هذا فراق بینی وبینک سأنبئک بتأویل ما لم تستطع علیه صبرا

(18:79)اما السفینة فکانت لمسکین یعملون فی البحر فأردت أن أعیبها وکان وراءهم ملک یأخذ کل سفینة غصبا

(18:80)وأما الغلم فکان أبواه مؤمنین فخشینا أن یرهقهما طغینا وکفرا

(18:81)فأردنا أن یبدلهما ربهما خیرا منه زکوة وأقرب رحما

(18:82)وأما الجدار فکان لغلمین یتیمین فی المدینة وکان تحته کنز لهما وکان أبوهما صلحا فأراد ربک أن یبلغا أشدهما ویستخرجا کنزهما رحمة من ربک وما فعلته عن أمری ذلک تأویل ما لم تسطع علیه صبرا

اهم مطالب این قسمت از این قرار است:

موسی به یکی از بندگان خدا که از علم لدنی به رخوردار است و نامش هم مشخص نشده است می‌رسد و می‌خواهد با او همراهی کند. او در آغاز ابا می‌کند و می‌گوید ترا طاقت این همراهی نیست. با اسرار موسی او حاضر می‌شود با یک شرط اورا به همراهی خود بپذیرد. و آن اینکه هرچه می‌بیند اعتراض نکند تا خود او دلیل آن را بیان کند. آنگاه حضرت خضر دست به سه عمل سؤال بر انگیز می‌کند که در ظاهر توجیهی ندارند و او در هر سه مورد بر می‌ آشوبد. بالاخره حضرت خضر پس از توجیه هرسه عمل از موسی برای همیشه جدا می‌شود.

مهمترین نکات این مجموعه از آیات از اینقرار است:

1.امکان عمر بسیار طولانی انسان با قدرت لایزال الهی

2.بالا بودن مرتبه و مقام علمی و عملی بنده‌ای از بندگان خدا نسبت به پیامبری از پیامبران اولوالعزم الهی.

3.لزوم اطاعت بی چون وچرا از بندگان صالح خدا

بررسی آیات قسمت آخر سوره کهف:

بخش آخر سوره کهف ازاول آیه 83 تا آخر سوره در آِیه 110 می‌باشد که مجموعا 323 کلمه است.

(18:83)ویسءلونک عن ذی القرنین قل سأتلوا علیکم منه ذکرا

(18:84)انا مکنا له فی الأرض وءاتینه من کل شیء سببا

(18:85)فأتبع سببا

(18:86)حتى إذا بلغ مغرب الشمس وجدها تغرب فی عین حمئة ووجد عندها قوما قلنا یذا القرنین إما أن تعذب وإما أن تتخذ فیهم حسنا

(18:87)قال أما من ظلم فسوف نعذبه ثم یرد إلى ربه فیعذبه عذابا نکرا

(18:88)وأما من ءامن وعمل صلحا فله جزاء الحسنى وسنقول له من أمرنا یسرا

(18:89)ثم أتبع سببا

(18:90)حتى إذا بلغ مطلع الشمس وجدها تطلع على قوم لم نجعل لهم من دونها سترا

(18:91)کذلک وقد أحطنا بما لدیه خبرا

(18:92)ثم أتبع سببا

(18:93)حتى إذا بلغ بین السدین وجد من دونهما قوما لا یکادون یفقهون قولا

(18:94)قالوا یذا القرنین إن یأجوج ومأجوج مفسدون فی الأرض فهل نجعل لک خرجا على أن تجعل بیننا وبینهم سدا

(18:95)قال ما مکنی فیه ربی خیر فأعینونی بقوة أجعل بینکم وبینهم ردما

(18:96)ءاتونی زبر الحدید حتى إذا ساوى بین الصدفین قال انفخوا حتى إذا جعله نارا قال ءاتونی أفرغ علیه قطرا

(18:97)فما اسطعوا أن یظهروه وما استطعوا له نقبا

(18:98)قال هذا رحمة من ربی فإذا جاء وعد ربی جعله دکاء وکان وعد ربی حقا

(18:99)وترکنا بعضهم یومئذ یموج فی بعض ونفخ فی الصور فجمعنهم جمعا

(18:100)وعرضنا جهنم یومئذ للکفرین عرضا

(18:101)الذین کانت أعینهم فی غطاء عن ذکری وکانوا لا یستطیعون سمعا

(18:102)افحسب الذین کفروا أن یتخذوا عبادی من دونی أولیاء إنا أعتدنا جهنم للکفرین نزلا

(18:103)قل هل ننبئکم بالأخسرین أعملا

(18:104)الذین ضل سعیهم فی الحیوة الدنیا وهم یحسبون أنهم یحسنون صنعا

(18:105)اولئک الذین کفروا بءایت ربهم ولقائه فحبطت أعملهم فلا نقیم لهم یوم القیمة وزنا

(18:106)ذلک جزاؤهم جهنم بما کفروا واتخذوا ءایتی ورسلی هزوا

(18:107)ان الذین ءامنوا وعملوا الصلحت کانت لهم جنت الفردوس نزلا

(18:108)خلدین فیها لا یبغون عنها حولا

(18:109)قل لو کان البحر مدادا لکلمت ربی لنفد البحر قبل أن تنفد کلمت ربی ولو جئنا بمثله مددا

(18:110)قل إنما أنا بشر مثلکم یوحى إلی أنما إلهکم إله وحد فمن کان یرجوا لقاء ربه فلیعمل عملا صلحا ولا یشرک بعبادة ربه أحدا

در این قسمت از سوره کهف خداوند به ذکر ذی القرنین می‌پردازد. و اینکه بر شرق و غرب زمین حکومت داشته است وآنکه اسباب این حکومت را خداوند فراهم کرده است . آنگاه به ذکر یأجوج و مأجوج پرداخته که در زمین فساد می‌کرده‌اند و ذی القرنین در میان آنان و مردم سد سدیدی ایجاد کرده است. آنگاه در آیه 97 به زمان فرارسیدن الهی اشاره می‌کند و بر حق بودن آن تأکید می‌ورزد. سوره کهف با ذکر کلمات الهی و اهمیت عمل صالح وتحریم شرک پایان می‌ یابد.

کشف ارتباط سوره کهف با موضوع سوره اسرا و ذکر حضرت مهدی علیه السلام

پس از این توضیح مختصر در مورد محتوای سوره کهف و قسمت بندی موضوعی آن وشناخت اعداد و ارقام آن برمیگردیم به اصل موضوع و کشف ارتباط سوره کهف با موضوع سوره اسرا و ذکر حضرت مهدی علیه السلام در آن .

محاسبه اول:

عدد 300 که 309 ستون این سوره و مهمترین عدد آن بشمار می‌رود. این عدد اگرچه در ظاهر تعداد کلمات قصه اصحاب کهف است اما در واقع حامل اسرار عجیب دیگریست.

در ظاهر گویای سالهای اقامت اصحاب کهف در غاراست و در باطن اشاره دارد به فاصله زمانی سال تولد حضرت پیغمبر در سال (569) تا سال تولد حضرت مهدی در سال 869.

869-569=300

پر واضح است که منظور 300 سال شمسی است که اگر آن را به سال قمری تبدیل کنیم همان عدد 309 به دست می‌آید.

پس می‌توان به نتیجه رسید که خداوند در قالب قصه اصحاب کهف از مردی سخن می‌گوید که فاصله تولد او تا تولد پیامبر به تعداد سالهای اقامت اصحاب کهف در غار است.

محاسبه دوم:

می دانیم که سال وفات حضرت پیغمبر 632 می‌لادی است. سال آغاز غیبت کبری نیز 941 می‌لادی است. فاصله میان وفات پیغمبر و غیبت کبرای حضرت مهدی علیه السلام نیز همان عدد است، یعنی 309.

941-631=309

از قرار معلوم خداوند به یک مورد بسنده نمیکند و برای معرفی بیشتر این مرد تأکید بیشتری می‌ ورزد. نکته عجیب آن اینست که او از مردی سخن می‌گوید که نه تنها فاصله تولد او تا تولد پیغمبر 309 سال است که فاصله غیبت او تا سال وفات پیغمبر نیز 309 سال است.

هم عدد 300 و هم عدد 309 هردو در قرآن ذکر شده است.

محاسبه سوم:

عدد 632 نمایانگرتعداد کلمات بخش سوم سوره کهف است از کلمه ثلاث در آیه 25 تا آخر آیه 64.

همانگونه که می‌دانیم این عدد نماینگر سال وفات پیغمبراکرم نیز هست.

سومین حلقه ارتباطی میان سوره کهف و حضرت مهدی علیه السلام

نکته عجیب دیگرآن است که این عدد مساویست با نام مبارک امام زمان. (م ح م د الحسن العسکری)

ی ر ک س ع ل ا ن س ح ل ا د م ح م

632 10 200 20 60 70 30 1 50 60 8 30 1 4 40 8 40

بنابراین سومین حلقه ارتباطی میان سوره کهف و حضرت مهدی علیه السلام کشف شد.

محاسبه چهارم:

میدانیم که آغاز غیبت کبری در سال 941 می‌لادی بوده است. حال ببینیم آیا در قرآن به این سال که رابطه مستقیم با حضرت مهدی دارد اشاره‌ای شده است یا خیر.

اگر اعداد بخش دوم (309) و بخش سوم (632) کهف را باهم جمع کنیم با کمال تعجب خواهیم دید که عدد 941 ظاهر خواهد شد که همان سال مورد نظر است.

بدین ترتیب می‌بینیم که خداوند از جهات مختلف شخصیت و خصوصیت‌های حضرت مهدی را در قالب سوره کهف بیان می‌کند.

محاسبه پنجم:

میدانیم که پیغمبر در سال 632 می‌لادی رحلت فرمودند و حضرت مهدی در سال 869 می‌لادی بدنیا آمدند.

فاصله تولد حضرت مهدی تا وفات پیغمبر نیز 237 سال است. و نکته بهت آور اینست که این عدد نیز در سوره کهف به کار رفته است. تعداد کلمات قسمت چهارم سوره کهف که در مورد داستان خضر و موسی است مساویست با 237.

869-632=237

بعبارت دیگر جمع تعداد کلمات بخش سوم (632) و چهارم(237) سوره کهف مساویست با سال تولد حضرت مهدی (869)

محاسبه ششم:

اگر اعداد کلمات بخش دوم(309) و بخش پنجم (323) را باهم جمع کنیم باز هم با کمال تعجب به عدد (632) می‌رسیم که هم تعداد کلمات بخش سوم سوره کهف است وهم سال وفات پیغمبر و هم ارزش عددی نام مبارک حضرت مهدی علیه السلام.

309+323=632

محاسبه هفتم:

حضرت مهدی علیه السلام در 869 بدنیا آمدند و در سال 941 غیبت کبری آغاز شده است. بنابراین آن حضرت در سن 72 سالگی غیبت فرمودند.

بر اساس اکثر روایات آن حضرت پس از ظهور 7 سال حکومت خواهند کرد وآنگاه رحلت خواهند فرمود. بنا براین عمر طبیعی آن حضرت را به دون احتساب دوران غیر طبیعی غیبت باید 79 سال دانست.

عجیب آن است که تعداد کلمات قسمت اول سوره کهف نیز 79 می‌باشد.

محاسبه هشتم:

اگر عدد آیات قسمت اول سوره کهف (8) را در عدد کلمات (79) آن ضرب کنیم دوباره به عدد 632 می‌رسیم که ارزش عددی نام حضرت مهدی است.

8*79=632

محاسبه نهم:

ترتیب سوره کهف 18 است و تعداد آیات آن 110 می‌باشد. تعداد آیات ضرب در ترتیب سوره 1980 می‌باشد.

18*110=1980

بین رفع حضرت عیسی علیه السلام و ولادت پیغمبر اکرم (ص) 536 سال فاصله است.

بین وفات پیغمبر اکرم (ص) و تولد حضرت مهدی (ع) 237 سال فاصله است.

1980+536+237= 2753

ارزش عددی فواتح سور 3385 می‌باشد.

اگر عدد 2753 را از ارزش عددی حروف مقطعه (فواتح سور) کم کنیم عدد 632 ظاهر می‌شود که اشاره است به ارزش عددی نام حضرت مهدی و هم سال وفات پیغمبر.

3385-2753=632

محاسبه دهم:

اگر 1980 فوق را که در محاسبات فوق به دست آمد با عدد سالهای بین رفع حضرت مسیح و تولد حضرت پیغمبر(536) جمع کنیم عدد 2516 به دست می‌ آید.

حال اگر این عدد را از ارزش عددی حروف مقطعه (3385) کم کنیم سال تولد حضرت مهدی به دست می‌ آید.

 

1980+536=2516

3385-2516=869

بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که بیش از دوقرن قبل از تولد حضرت مهدی سال تولد او در محاسبات قرآنی منظور شده است. بطوریکه اگر این فرمول محاسباتی قبل از تولد آن حضرت کشف شده بود حتی افراد عادی نیز می‌توانستند زمان تولد آن حضرت را بدانند. که اولا نشانگر معجزه بودن قرآن است. و ثانیا نشانگر ارتباط بین سوره کهف وحضرت مهدی و بالنتیجه ارتباط بین سوره کهف و سوره اسراء است.

محاسبه یازدهم:

همانطورکه در بحث مربوط به زوال اسرائیل گفته آمد، اگر از «اول سوره بقره» محاسبه کنیم ، تا «اول سوره اسراء» مجموعا 2022 آیه بود که رابطه مستقیمی با محتوای سوره اسراء داشت که در مورد آن توضیح داده شد.

تعدادآیات قرآن از «اول بقره» تا اول «سوره کهف» 2133 آیه می‌باشد که بنا برهمین استدلال باید رابطه مستقیمی با محتوای این سوره داشته باشد.

از اینرو به محاسبه بعضی از ارقام مربوط به سوره کهف می‌پردازیم.

محاسبه بعضی از ارقام مربوط به سوره کهف

در کمال شکفتی متوجه می‌ شویم که از جمع بین سال رحلت پیغمبر (632) و ارزش عددی نام حضرت مهدی (632) و سال تولد آن حضرت (869) عدد 2133 ظاهر می‌شود.

 

632 سال رحلت رسول اکرم

632 نام حضرت مهدی

869 سال تولد حضرت مهدی

632+632+869=2133

محاسبه دوازدهم:

در محاسبه دیگر متوجه می‌شویم که از زاویه دیگر نیز به همین عدد 2133 می‌رسیم.

تعداد کل کلمات سوره کهف (1580) منهای قسمت اول آن (79) (1501) کلمه می‌باشند

1580-79=1501

اگر این تعداد کلمات را با عدد 632 که با نام حضرت مهدی علیه السلام مساویست جمع کنیم دوباره به عدد 2133 می‌رسیم.

2133=1501+632

محاسبه سیزدهم:

همانگونه که می‌بینید بنا به دلایلی که تنها خداوند از آن آگاه است در محاسبه فوق تعداد کلمات آیات قسمت اول (79) در محاسبه فوق در نظر گرفته نشده است.

همینطور دردومحاسبه بازهم بدلایلی 7 آیه سوره حمد استثنا شده است است. یعنی 2133 مجموعه آیات سوره بقره تا اول سوره کهف است وحمد را شامل نمیشود. حال اگر حمد را شامل کنیم مجموع آیات می‌شود 2140.

این عدد نیز در محاسبات الهی در نظر گرفته شده است. به این ترتیب که تعداد کل کلمات سوره کهف (1580) منهای تعداد کلمات آیات مربوط به اصحاب کهف (309) می‌شود (1271) کلمه

حال اگر این عدد را با سال تولد حضرت مهدی (869) جمع کنیم به عدد 2140 می‌رسیم.

1580-309=1271

1271+869=2140

محاسبه چهاردهم:

عدد عجیب 79 که تعداد آیات قسمت اول سوره کهف است یکی از اعدادیست که نقش محوری و کلیدی در سوره کهف دارد.

79*3= 237 تعداد آیات قسمت چهارم سوره کهف.

79*8=632 تعداد آیات قسمت سوم و سال وفات پیغمبر و ارزش عددی نام حضرت مهدی.

79* 11=869 سال تولد حضرت مهدی

79* 20=1580 تعداد کل کلمات سوره کهف

79*27=2133

میبینیم که هرکدام از اعداد ظاهر شده از هر پنج قسمت سوره کهف بطور دقیق و به دون باقیمانده بر عدد 79 قابل قسمت‌اند.

محاسبه پانزدهم:

جمله (ثلث مائة سنین وازدادوا تسعا) از آیه 25 سوره کهف از نظر ارزش عددی می‌شود 1808.

عجیب آن است که تلفظ عربی عدد 1443 نیز (الف و اربعمائة و ثلث و اربعون) نیز همین مقدار است. 1808.

8 22180 ا 1ع 70س 60ت 400ا 1و 6د 4ا 1 د 4 ز 7ا 16و 50ن 10 ی 50 ن 60س 400ة 1ا 40م 500 ث 30 ل 500 ث

8 22180 ن 50و 6ع 70ب 2ر 200ا 1و 6ث 500ل 30ث 500و 6ة 400ا 1م 40ع 702ب 200ر 1ا 6و 80 ف 30ل 1ا

نکته دیگر در جدول فوق آن است که تعداد حروف هر دو جمله فوق 22 است که خود اشاره مستقیم است به سال 2022.

محاسبه شانزدهم:

میدانیم که سال 1443 مساویست با سال 2022

اگر ارزش عددی عبارت (ثلث مائة سنین وازدادوا تسعا) را (1808) با خود عدد (309) جمع کنیم عدد 21 به دست می‌آید. عجیب آن است که این چیزی نیست جز همان عدد 2022 بعلاوه عدد 95 که ارزش عددی کلمه می‌لادی است. این بدان معناست که خداوند نه تنها سال مورد نظر را مشخص کرده است که حتی نوع سال را نیز مشخص کرده است و بر میلادی بودن آن تأکید کرده است.

ی د ا ل ی م

95 10 4 1 30 10 40

1808+309=27

2022+95=27

بنا بر دو محاسبه فوق روشن شد که عبارت (ثلث مائة سنین وازدادوا تسعا) هم سال 1443 را بیان می‌کند و هم سال 2022 می‌لادی را.

محاسبه هیفدهم:

عدد حروف قصه اصحاب کهف در سوره کهف 1401 عدد است.

یعنی از آیه 9 تا 26 سوره کهف که مربوط به داستان اصحاب کهف می‌باشد مجموعا 1401 حرف است که این عدد نیز به صورت اعجاب بر انگیزی اشاره دارد به سال هجری شمسی مصادف با سال 2022.

نکته عجیب دیگر اینست که از این عدد در سوره اسراء خبری نیست و تنها در سوره کهف بدان اشاره می‌شود. دلیل آن اینست که این عدد تنها برای کسانی مفهوم است که در ایران زندگی می‌کند یا با تقویم فارسی آشناهستند.

آز آنجا که خداوند برا ین موضوع اشراف و آگاهی داشته است که پیروان حضرت مهدی علیه السلام عموما و اکثرا در ایران زندگی می‌کنند و اینان تنها کسانی هستند که از تقویم فارسی هجری شمسی استفاده می‌کنند، بصورت اسرار آمیز و معنا داری نه در سوره اسرا که مربوط به بنی اسرائیل است بلکه در سوره کهف که مربوط به حضرت مهدی علیه السلام است، به سال 1401 اشاره می‌کند، که در واقع همان سال 2022 می‌لادی است. وازآنجاکه مردم ایران بدنبال گمشده خویش در سوره کهف می‌گردند نه در سوره اسراء خداوند به سال ظهور جهت اطلاع ایرانیان در این سوره اشاره کرده است.

محاسبه هیجدهم:

دانسته آمد که عدد حروف قصه اصحاب کهف در سوره کهف 1401 عدد است.

ارزش عددی اسم این سوره نیز (سوره الکهف) 407 می‌شود.

ف ه ک ل ا ه ر و س

407 80 5 20 30 1 5 200 6 60

اگرعدد 1401 را به 407 اضا فه کنیم دوباره به همان عدد 1808 می‌رسیم.

یعنی حروف قصه کهف بعلاوه ارزش عددی نام سوره (سوره الکهف) مساویست با ارزش عددی جمله (ثلث مائة سنین وازدادوا تسعا) که آنهم به نوبه خود مساویست با 1443 و 2022.

1401+407=1808

محاسبه نوزدهم:

سوره اسراء که در آن خبر از زوال اسرائیل در سال 2022 آمده است در سال 621 می‌لادی نازل شده است.

بنابراین فاصله بین نزول خبر و وقوع آن نیز همان 1401 سال است. قبلا نیز ثابت کردیم که این سال مصادف است با همان سال 2022.

2022-621=1401=2022

محاسبه بیستم:

سال 1401 نه تنها از نظر تقویمی مصادف با سال 2022 می‌باشد که به صورت عجیبی حتی از نظر ارزش عددی نیز مساوی با آن است.

140 ن 1و 50ر 6ش 200ع 300و 70ن 6ن 50ث 50ا 500و 16ن 50ا 1ف 80ل 301ا

محاسبه بیست ویکم:

عدد 1808 نه تنها از جهات متعدد فوق با سال 1443 قمری مساویست بلکه از نظر عددی نیز اگر عدد 1443 را از 1808 کم کنیم عدد 365 باقی می‌ماند که به دون شک اشاره به روزهای یک سال است.

این بدان معناست که هر کجا ما به عدد 1808 می‌رسیم منظور در حقیقت همان عدد 1443 است با تفاوت یک سال کم و زیاد.

محاسبه بیست و دوم:

قصه کهف در این سوره در آیه 26 خاتمه می‌ یابد. از قضا آیه 26 آیه 2166 قرآن است. از آنجا که تعداد آیات از آغاز قرآن تا اول سوره اسرا 2022 عدد بود و به سال 2022 می‌لادی اشاره داشت، می‌توان حدث زد که باید عدد 2166 نیز از اعداد گویا باشد. با این گمان به بررسی این عدد می‌پردازیم.

اگر عدد 2166 را بر عدد 19 تقسیم کنیم به عدد عجیب 114 می‌رسیم که تعداد سوره‌های قرآن است. و این بر شگفتی این عدد می‌ افزاید و نشان می‌دهد که این عدد دارای اهمیت ویژه ایست.

اما اگر از عدد 2166 عدد 2022 را کم کنیم متوجه می‌شویم که عدد 144 باقی می‌ماند. و عدد 144 چیزی نیست جز ترجمه عددی کلمه (للمیلد) یا همان کلمه می‌لادی. بنا براین به این نتیجه می‌رسم که عدد 2166 نیز در حقیقت همان عدد 2022 است بعلاوه کلمه للمیلد که معرف آن است.

2166-2022=144(للمیلد)

از آنجا که برای فهماندن می‌لادی بودن سال در زبان عربی گاهی از کلمه (میلادی) و گاهی از کلمه (للمیلد) استفاده می‌شود خداوند نیز از معادل عددی هر دو اصطلاح برای مشخص کردن سال 2022 استفاده کرده است.

در یکجا از عدد گویای 21 استفاده می‌کند که همان عدد 2022 بعلاوه کلمه می‌لادی است که عدد آن 95 می‌شود و در جای دیگر از عدد گویای 2166 استفاده می‌کند که همان 2022 است به علاوه کلمه للمیلد که عدد آن 144 می‌شود.

محاسبه بیست و سوم:

آیه 19 سوره کهف خود به تنهایی دارای اسراریست.

یکی از اسرار آن وقوع کلمه ولیتلطف در این آیه است که ذکر آن رفت.

سرّ دیگر آن اینست که در این آیه سه کلمه از ریشه (لبث) استفاده شده است.

(18:19)وکذلک بعثنهم لیتساءلوا بینهم قال قائل منهم کم لبثتم قالوا لبثنا یوما أو بعض یوم قالوا ربکم أعلم بما لبثتم فابعثوا أحدکم بورقکم هذه إلى المدینة فلینظر أیها أزکى طعاما فلیأتکم برزق منه ولیتلطف ولا یشعرن بکم أحدا.

اگر ارزش عدی این سه کلمه (لبثتم، لبثنا ، لبثتم) را محاسبه کنیم به عدد 2527 می‌رسیم.

932=لبثتم 40م 400ت 500ث 2 ب 30ل

583=لبثنا 11 50ن 500ث 20ب 30ل

972=لبثتم 40 م 400ت 500 ث 2 ب 30 ل

2527

حال باید دید این عدد به چه چیزی اشاره می‌کند.

گفتیم که آیه 26 سوره کهف که آخرین آیه قصه اصحاب کهف است، آیه 2166 قرآن است.

حال اگر اگر از عدد 2527 عدد 2166 را کم کنیم عدد 361 می‌ماند که مساویست با عبارت (المسجد الاقصی).

361 ا 1ص 90 ق 100 ا 1 ل 30ا 1 د 4ج 3س 60م 40 ل 301 ا

2527-2166=361

2166-144=2022

محاسبه بیست و چهارم:

از سوی دیگر می‌بینیم که عدد 2166 چیزی نیست جز حاصل ضرب (114) که تعداد سوره‌های قرآن است در (19) که رمز اصلی قرآن.

2166=114*19

محاسبه بیست و پنجم:

از سویی دیگر می‌بینیم که عدد (361) نیز که ارزش عددی (المسجد الاقصا) است چیزی نیست جز حاصل ضرب عدد 19 در خودش.

361=19*19

میبینید که خداوند در آیه نوزدهم سوره کهف عددی (2527) را بیان می‌کند که بصورت بسیار اسرار آمیزی به رهایی مسجد الاقصا درسال 2022 می‌لادی اشاره می‌کند.

محاسبه بیست و ششم:

 

تا کنون در محاسبات فوق تقویم هجری قمری وشمسی و میلادی مورد پوشش قرار گرفت و اشاره خداوند به این سالها اثبات شد. در این مجال به سال 5782 عبری می‌پردازیم که مورد استفاده یهودیان جهان است.

سال 5782 عبری شمسی مساویست با سال 5959 عبری قمری. که هر دو در محاسبات نجومی یهودیان استفاده می‌شود.

حال اگر متوسط این دو عدد را به دست بیاوریم به عدد 5871 می‌رسیم. و این عدد چیزی نیست جز محصول ضرب عدد 309 در 19.

یعنی اگر عدد مرکزی سوره کهف یعنی 309را در عدد مرکزی قرآن یعنی 19 ضرب کنیم به عدد مرکزی 5871 می‌رسیم که عدد متوسط سالهای شمسی و قمری عبری است.

5782+5959=181

181÷2=5870.5

که عدد پنج صدم در اینجا بدین معناست که شش ماه باید به سال 5870 افزود. اگر اینکار را بکنیم در حقیقت ما ما به نیمه سال 5871 اشاره کرده‌ایم. که همان حد متوسط بین سال ‌های شمسی و قمری عبری مصادف با سال 2022 می‌لادی است.

309×19=5871

در قسمت نخست این تحقیق هنگام بررسی سوره مبترکه اسراء نیز اشاره شد که از جمع ذیل آیه 104 سوره اسراء (وبالحق انزلناه و بالحق نزل) نیز به سال 5871 عبری می‌رسیم. (محاسبه پنجم سوره اسراء)

محاسبه بیست وهفتم:

گفتیم که سوره کهف از نظر موضوعی بصورت طبیعی به 5 قسمت تقسیم می‌شود به تعداد 5 تن آل عبا.

حاوی خبر غیبی پیروزی نهائی مؤمنان 79 کلمه ازآیه 1تا 9

حاوی داستان اصحاب کهف 309 کلمه ازآیه 9 تا کلمه ثلاث در آیه 65

حاوی مطالب متفرقه 632 کلمه از کلمه ثلاث تا آیه 65

حاوی داستان حضرت خضر و موسی 237 کلمه از آیه 65 تا 82

حاوی داستان ذوالقرنین 323 کلمه از آیه 82 تا 110

1580 مجموع کلمات

مجموع کلمات سوره کهف 1580 کلمه است که در این نیز سری نهفته است به این ترتیب که از تخلیص آن عدد 14 ظاهر می‌شود.

79 + 309 + 632 + 237 + 323 = 1580

0 + 8 + 5 + 1 = 14 مطابق با 14 معصوم

تعداد کلمات به دست آمده از این چند قسمت نیز حاوی سری از اسرار است وآن اینکه از جمع آنان عدد شگفت انگیز 59 ظاهر می‌شود به تعداد نام مبارک مهدی

3+2+3+2+3+7+6+3+2+3+0+9+7+9= 59 مطابق با اسم مهدی.

ازاسم مبارک حضرت (مهدی) نیز بعد از تخلیص عدد 14 ظاهر می‌شود.

5+9=14

خاتمه

در پایان محاسبات فوق باید به این نکته اشاره کنم که شگفتی‌های سوره کهف منحصر در موار فوق نیست.

تحقیقاتی که دانشمند گرامی آقای ماجد المهدی در زمینه اعداد گویای سوره کهف کرده‌اند نشانگر آن است که حتی فاصله شهر‌های مربوط به زمان ظهور حضرت مهدی نیز در سوره کهف اشاره شده است.

اگر اعداد ذکر شده توسط ایشان درست باشد می‌توان گفت که سوره کهف از معجزات خیره کننده خداوند است. ارزش عددی مکه که نقطه آغاز ظهور است تاشهر کوفه در عراق که عاصمه آن حضرت خواهد بود و بالاخره قدس که توسط آن حضرت آزاد خواهد شد همه وهمه هم از نظر ارزش عددی و هم از نظر فاصله با یکدیگر در این سوره به تفصیل بیان شده است. تفصیل در این زمینه را به زمان دیگری واگذار می‌کنم که فرصت تحقیق بیشتر ی داشته باشم.

سخن آخر :

 

سخن آخر آنکه ازتمام محاسبات فوق به این نتیجه می‌رسیم که:

احتمال اول:

خداوند به اینهمه نظم پدید آمده در سوره کهف که ازآن می‌توان دنیایی از مطالب را استخراج کرد و درآن صدها اسرار نهفته است آگاه نبوده است و اینهمه نظم ریاضی وتناظر‌های عددی محیر العقول، بی معناست و اینهمه تناسب وارتباط شبکه‌ای تعداد آیات با حروف و کلمات در کل قرآن و به خصوص در این دو سوره بر اساس تصادف محض وبه دون اراده الهی بوده است.

اگر این احتمال را قایل شویم آنگاه به خداوند نسبت جهل داده‌ایم که اصلا چنین خبطی محتمل نیست.

احتمال دوم

احتمال دیگر اینست که بگوئیم خداوند براین همه نظم و ترتیب آگاه بوده‌اند اما منظور خاصی نداشته‌اند. دراین صورت فعل خداوند حکیم را عبث پنداشته‌ایم که نعوذ بالله از ساحت پروردگار بری است.

احتمال سوم

آنکه بگوئیم این همه نظم و ترتیب معنا دار در این سوره با علم خداوند و با اشراف او و برای فهماندن مطالب مهمتر وظریفتری مطرح شده است. خداوند علیم و حکیم از انجام هر کار بیهوده‌ای بری است. خداوند هر حرفی را در قرآن بدلیلی به کار برده و هر حرفی در جایگاهی نشسته است که باید باشد. هم حروف و هم اعداد در قرآن بصورت بسیار حکیمانه و حسابشده‌ای به کار رفته است. نه حرفی در قرآن کریم اضافه است و نه حرفی از آنچه باید باشد کم است. هم در ترتیب چیدمان سوره‌ها و آیات حکمتی است و هم در تعداد حروف و کلمات آن.

او هم با زبان حروف حرف می‌زند و هم با زبان ریاضی و اعداد.

احتمال سوم تنها احتمال قابل قبولی است. بنابراین ناچاریم اعتراف کنیم که کاربرد گسترده این همه اعداددر قرآن گویای مطالب و اسراریست که اگرچه ما ممکن است در تطبیق انها اشتباه کرده باشیم اما به دون شک در کشف آن اشتباهی صورت نگرفته است.

یعنی بروز اعدادی از قبیل 2022 یا 1401 یا 1443 یا 5782 اگر اشاره به سال زوال اسرائیل توسط حضرت مهدی نباشد حتما اشاره به حوادثی در آن سال و تحولاتی در آن برهه از زمان با دخالت مستقیم حضرت مهدی علیه السلام دارد.

در پایان آرزو می‌کنم پیش بینی‌های قرآن کریم تحقق یابد و زخم کهنه سرزمین فلسطین التیام پیدا کند، قدس به دامان اسلام بازگردد، و ظلم آشکار صهیونیسم بین الملل در موعد مقرر نابود شود وبالاخره چشمان مان به جمال نورانی مولای مان حضرت مهدی علیه آلاف التهیة و الثناء روشن گردد.

اللهم ارنا الطلعة الرشیده و القرة الحمیده واجعلنا من اعوانه و انصاره والمستشهدین بین یدیه.

http://www.shia-news.com/fa/news/12558/8 

http://www.yjc.ir/fa/news/4054316

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۲
علی مویدی

سقوط اسراییل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">